Biverkningar av DSMO?

alazzi

Trådstartare
Min skavsårshäst tycks tyvärr inte tåla DSMO riktigt, föga förvånande...Huden flagar och han verkar ömma i det behandlade området.

Ska givetvis kontakta behandlande veterinär men jag undra om någon har samma erfarehet? Att hästen inte tål DSMO?

Sv: Biverkningar av DSMO?

För vad är han behandlad med DMSO och var?
Utvärdes behandling med DMSO (outspädd) kan ge blister reaktioner, vilket är helt normalt.

Senskada...på kotan och nedåt. Det är huden i karleden som skadats

Okej. Så veterinären har alltså lagt DMSO på en senskada? Inget fel i det men för att vara utfört av en vet så var det en lite udda behandling... det är liksom mera nåt som en hemmalallare kan tänkas pyssla med...:angel:
Hursom helst så behöver du nog inte oroa dig, Huden i karleden är väldigt tunn och känslig så att den reagerat där var inte så konstigt. Men ni behöver ju inte lägga på mer just där iaf...
Hudflagorna försvinner på nån vecka.

Ja men för senskada har jag också fått DMSO utskrivet av vet, en vet som inte sprutar DMSO. Det verkar inte vara så ovanligt med DMSO på senor.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI