Bilstolar i Bryssel

oz_joj

Trådstartare
Min familj ska åka till Bryssel och hälsa på min svåger med familj. De har bil som vi får låna men inga bilstolar till vår 2- och 4-åring. Vi har ringt hyrfirmor men det går inte att hyra stolar utan att hyra bil. Min svåger tror inte att det går att hyra bilstolar på typ barnvagnsaffärer såsom i Sverige (jag hoppas han kollar upp detta). Har någon tips på hur man kan göra? Jag vill inte ha barnen utan stolar i bilen så jag funderar på att
1. ta med våra stolar på flyget om det går (försöker ringa KLm men samtalet kopplas ej fram, de måste ha ngt fel)
2. Hyra bil ändå för att få tag på stolar.

För hur 17 googlar man fram bilstolar i Holland?

Tacksam för minsta tips på hur vi kan gå till väga.

Sv: Bilstolar i Bryssel

På Sas kan man ta med sin stol utan kostnad iaf, kanske är det samma på KLM? Det är nog det enklaste skulle jag tro, så vet ni hur de ska sitta och allt sånt där.

Det verkar vara det bästa alternativet. Fick äntligen tag på KLM och vi får ju ha 20kg var. Det jobbiga är att hemresan går med tåg till Paris och sen Air France hem. Två småbarn, väskor, bilstolar... svetten rinner redan...

Kanske vi får göra med tanke på att vi ska utbyta julklappar där. Synd bara vi åker hem en söndag... Säkert stängt på posten.

Har en britax du kan få köpa för en 50lapp. Så kan du ju lämna den kvar den i Bryssel sen.

Edit; Läste lite bättre och såg att det handlade om en 2åring, trodde det var en tvåmånaders..

Har en britax du kan få köpa för en 50lapp. Så kan du ju lämna den kvar den i Bryssel sen.

Edit; Läste lite bättre och såg att det handlade om en 2åring, trodde det var en tvåmånaders..

Tack ändå, det var snällt!

Enligt svågern har de kollat upp och det hyrs ej ut stolar där så vi släpar nog med våra om ingen annan lösning infinner sig snart.

Tack ändå, det var snällt!

Enligt svågern har de kollat upp och det hyrs ej ut stolar där så vi släpar nog med våra om ingen annan lösning infinner sig snart.

Nej det är inte mycket bevänt med bilstolar eller ens bilkörningen i Belgien i allmänhet. Akta er för nummerplåtar där nummer och bokstäver kommer i en salig röra istället för uppdelade som i Sverige för de hör till förare som började på 70-talet eller tidigare innan uppkörning var obligatoriskt. Man gick bara till kommunen med ett foto och beställde ett körkort. :eek: Nummerplåten hör nämligen till föraren och inte bilen i Belgien så man skruvar av den när man byter bil...

Höjdpunkten under mina år i Bryssel var när en familj kom körandes utanför kontoret med en baby i knäet i framsätet. Fast OK, jag har även sett en Volvo kombi med shettis i bakluckan på E6 i Mölndal en gång :eek:

Har ni redan åkt månntro? Annars skulle ni kunna be familjen att de bjuder på någon billig bilstol eller två åt er i annonstidningen Vlan som alla har tillgång till.

Vi är hemma igen! Det gick bra. Vi släpade med den reservbilstol som mina föräldrar har i sin bil och den var väl på sista refrängen kändes det som och blev lite misshandlad på flyget så den lämnade vi kvar där. Den fick 2-åringen ha. 4-åringen fick hemskt nog ha en bälteskudde bara. Kändes sådär med båda stolarna men nu är vi hemma igen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Ramona
·
Småbarn Alltså.. Alla bilbarnstolar verkar vara gjorda för fina nyare bilar än vår från 1997. Och vi vill inte göra oss av med den bilen förrän...
Svar
15
· Visningar
2 854
Senast: WBanna
·
Småbarn Vad ska man tänka på när man letar framåtvänd stol? Har nu båda barnen i varsin maxi cosi och älskar de stolarna. Sonen på 3,5 år har...
Svar
17
· Visningar
3 998
Senast: ako
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 542
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur