Billigast och bäst..

Z

zazzabella

Idag i stallet diskuterades det hett kring ämnet foder. Om vilken fodertillverkare som var bäst osv. Det som diskuterades mest va vilket fullfoder som hade bäst näringsinnehåll och tillräckligt med mineraler och vitaminer så att det täcker behoven, samt vilket som var billigast och bäst att använda sig av.

Så jag tänkte höra lite med er. Vilken fodertillverkare, samt vilket fullfoder tycker ni är bäst och billigast. När man kolla på näringsinnehållet och som har tillräckligt med mineraler och vitaminer för att täcka behoven hos hästar som går normal ridning?

Det är nämligen så att stallägaren har bestämt sig för att köpa in något fullfoder med bra näringsinnehåll och som har tillräckligt med mineraler och vitaminer. Stallägaren ska även köpa in hö som har ganska "normala" värden. Allt detta ska ingå i stallhyran, men vi måste bara komma överens om vilket fullfoder vi ska välja och utgå ifrån. Sen är det ju så att det kommer ju skilja sig lite i hästarnas foderstater och vissa kommer att få lägga till en del osv, men i stort sett ser foderstaterna rätt lika ut. Det är därför jag tänkte höra lite här med er. Så kom med era åsikter tack! :cool:
 
Det beror ju på höt som sagt.

Köp in kraftfodret efter att ni har sett hövärdena.
 
Hur jag än räknar och kollar så vinner Hippoalfa alltid. Mest protein för pengarna, alla hästar äter det, alla magar mår bra av det, inga smulor i botten på säcken och bra ingredienser. Superfoder till en bra peng.
 
Hur jag än räknar och kollar så vinner Hippoalfa alltid. Mest protein för pengarna, alla hästar äter det, alla magar mår bra av det, inga smulor i botten på säcken och bra ingredienser. Superfoder till en bra peng

Kan inte annat än hålla med! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 759
Senast: Bee
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 800
Senast: Snurrfian
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 351
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp