Lillagoajag
Trådstartare
Ja, det finns ju en del mat-trådar på buke (och jag har sökt, men inte funnit nog) så varför ska inte jag?
Frukost har jag mina två standardfrukostar: gröt + ägg eller all-bran-flingor.
Lunch och middag brukar också gå hyfsat bra, men jag behöver tips på bra, goda, billiga mellanmål. Frukt börjar bli lite tröttsamt + att det ger mig blodsockertoppar, bars blir lite för dyrt.
Krav:
Gott
"Vegetariska" (pescatariska - böjer man det så?- alltså inget annat kött än fisk/skaldjur).
Billiga. Ju billigare desto bättre.
Hyfsat "nyttiga" och eftersom nyttig är ett väldigt knepigt begrepp menar jag: gärna inga e-nummer eller konstiga ingredienser, inget onödigt/onaturligt socker - socker i frukt är alltså okej, typ. Jag är neutralt inställd till fett.
Inte ta längre än 10 min att fixa. Tar det längre tid får det gärna gå att göra en större mängd som kan sparas en tid men jag har ingen frys.
Inte smoothies pga att jag inte riktigt har möjlighet att göra dem, + inte riktigt min kopp te.
Önskemål:
Ska gärna innehålla både protein och kolhydrater.
Ska gärna klara sig några timmar utan kyl i väskan typ (men allt är välkommet).
Ska gärna gå att äta kallt.
Får gärna vara veganskt.
Gärna sådant som man gör själv.
Ska gärna inte innehålla nötter (frön är ok, inkl. sesam) då det råder nötförbud på skolan.
Okej, hjälp?
Tack
Frukost har jag mina två standardfrukostar: gröt + ägg eller all-bran-flingor.
Lunch och middag brukar också gå hyfsat bra, men jag behöver tips på bra, goda, billiga mellanmål. Frukt börjar bli lite tröttsamt + att det ger mig blodsockertoppar, bars blir lite för dyrt.
Krav:
Gott
"Vegetariska" (pescatariska - böjer man det så?- alltså inget annat kött än fisk/skaldjur).
Billiga. Ju billigare desto bättre.
Hyfsat "nyttiga" och eftersom nyttig är ett väldigt knepigt begrepp menar jag: gärna inga e-nummer eller konstiga ingredienser, inget onödigt/onaturligt socker - socker i frukt är alltså okej, typ. Jag är neutralt inställd till fett.
Inte ta längre än 10 min att fixa. Tar det längre tid får det gärna gå att göra en större mängd som kan sparas en tid men jag har ingen frys.
Inte smoothies pga att jag inte riktigt har möjlighet att göra dem, + inte riktigt min kopp te.
Önskemål:
Ska gärna innehålla både protein och kolhydrater.
Ska gärna klara sig några timmar utan kyl i väskan typ (men allt är välkommet).
Ska gärna gå att äta kallt.
Får gärna vara veganskt.
Gärna sådant som man gör själv.
Ska gärna inte innehålla nötter (frön är ok, inkl. sesam) då det råder nötförbud på skolan.
Okej, hjälp?
Tack