billig travhingst

Sv: billig travhingst

kl

Av ren nyfikenhet; vad räknas som billigt, medium och dyrt när det gäller travhingstar?

Nej de är absolut ett helt okej sto så vi sätter ju inte första bästa hingst på henne ändå. Vi har kikat en hel del på andover andover & han är nog mest intressant i dagsläget :)

En häst som jag tycker lämna supertrevliga och klocka hästar som är lätta att jobba med är Armbro trick. Lite lata och bekväma kan de dock vara men det kanske bara är ett plus då Juliano har en del hetta i sig.

Armbro Trick har jag för mig är död. Han har i alla fall inga svenskregistrerade avkommor efter 2007.

Jag vill minnas att Armbro Trick såldes på ASVT:s internetauktion för något år sen (kanske längre). För en riktigt låg summa också... :crazy:

Jag tycker att Red Chili Pirat är en väldigt prisvärd hingst, dock tycker vissa att han är ointressant, eftersom han inte kom igång på tävlingsbanorna först som fyraåring... Hoppas i hittar nåt bra! :)

Red Chili Pirat har både tråkig stam och är en träningsprodukt sådana ska man passa sig för då de aldrig slår i aven, avla på tidiga hingstar som startat och presterat som två och treåringar.

KL*

Lånar tråden lite här, hoppas det går bra :)

Vad anser ni om att betäcka med Running Sea i år? Bra eller dåligt val?
Självklart beror det på vilka ston man har men tänkte mera generellt om det kan vara värt eller inte? :)

Håller med Martha, Super Photo Kosmos. Lämnar avkommor med hög startprocent, tävlar länge, trevliga, och springer in en hel del pengar.

0-25000kr = Billig hingst
25000-60000 =medium dyr
60000- och uppåt =dyr

Kan också varmt rekommendera Andover Andover, har själv varit nära honom då jag känner hans tränare som tog honom till Sverige, mycket trevlig häst, fina avkommor!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
480
Senast: ameo
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
628
Senast: Hermelin
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 961
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 168
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar