Fazeem
Trådstartare
Kära buke, jag behöver tips och råd! Jag och min partner planerar att åka iväg på en liten minisemester (fre-sön) efter att jag försvarat min uppsats i slutet av Augusti. Jag är van vid att tälta, dock så är inte min partner det. Vi tänker oss att vi kanske vill unna oss riktiga sängar för en gångs skull Dock har vi ingen stor budget, och vill helst inte lägga majoriteten av den på själva boendet. Vi vistas gärna i en mindre stad, gärna nära naturen och med möjlighet till bad. Bara unna oss lite tid hemifrån helt enkelt, med god mat, fin natur och fina vyer Vi kommer ta oss runt med buss/tåg/båt och utgår från södra Sverige. Problemet är att jag är helt lost när det kommer till semester, det enda jag vet hur man gör är att planera och utföra fältarbeten i fjällen, typ Vi har funderat på Gotland, men känns som att det lätt blir väldigt dyrt? Ska man satsa på vandrarhem eller hotell? Stugby? Är det verkligen billigast att söka via hotell-sidor som det görs reklam för överallt? Vad kan man spara in på, och vad ska man lägga lite extra pengar på?
Finns det några guldkorn i vårt avlånga land som uppfyller våra önskemål? Snälla kom med tips!
Finns det några guldkorn i vårt avlånga land som uppfyller våra önskemål? Snälla kom med tips!