Bilister stressar hästar och ryttare

Sv: Bilister stressar hästar och ryttare

Dags för en rejäl djurutbildning som obligatorium i körkortsutbildningen. Jag råkade ut för ett rikspucko som först tutar som en galning bakom mig när jag står vid en stopplikt med transport för att köra ut på 90-väg. Sen glider jag ut lite fint på vägrenen (det finns gott om plats) för att idioten ska kunna köra om omgående. Då prejar han mig och tvärnitar framför så hästen far in i bommen. Jag blev så chockad att jag inte kom mig för att ta reg-numret. :crazy:

Sv: Bilister stressar hästar och ryttare

med transport så verkar inte folk respektera att det är ett levande djur där bak så dom lätt trycker sig in framför och då blir ofta slutresultatet att man får bromsa lite för hårt och hästen slår i bommen.

vid ridningi trafik så tror och tänker nog de flesta att är dom här så är dom inte rädda för fordon men dom tänker inte på att en fågel kan flyga upp, en påse fladra till eller något smäller till i omgivningen eller i deras fordon, kanske man skulle försöka gå ut med info till samhället hur man ska göra och att det OFTAST är dom som får stå för kalaset, tex på mjölkpaketen och dylikt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vid halv sju-tiden på torsdagsmorgonen fick polisen i Skåne larm om en trafikolycka, där en bilist kört på en häst. Det visade sig att...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För första gången på 16 år ställde Sverige upp med ett lag i paradressyren på Paralympics. Och även om det inte blev någon framskjuten...
Svar
0
· Visningar
84
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Folksam har nyligen gått igenom närmare 7 000 ridskador under perioden 2017–2021, undersökningen visar att 1 400 personer skadas inom...
Svar
0
· Visningar
244
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.