Bildvisningsprogrammet löper amok

mandalaki

Trådstartare
Jag vet inte vad mitt bildvisningsprogram heter - antar att det helt enkelt kommer med XP.

I dag hade jag skickat bilder till en god vän. Hon fick mina bilder - och en bild som jag inte skickat och över huvud taget aldrig sett :confused:

När jag själv tar upp det mail jag skickat till henne, öppnar första bilden i visningsprogrammet och börjar gå med piltangenterna så kommer jag till bilder, ikoner och ramar som jag sett på Buke. T ex Silverkedjans och älgens avatarer, en ram från Telias startsida osv.

Däremot ser jag inte bilden på katter i bikini som gått till min goda vän, men jag antar att den också ligger nånstans på Buke.

När jag rensat filer i temporary files, även lagrat offlineinnehåll, försvinner allt bukeskräp när jag tittar på bilderna. Men det ska jag väl inte behöva göra varje gång jag ska skicka bilder till nån?

(Har även kört en virusscan, den hittade inget)

Jag fattar ingenting :(
 
Sv: Bildvisningsprogrammet löper amok

Ja, nåt nytt ska jag ha, helt klart. :mad:

Alltså, i går la tifo en bild på ett ollon på Senior. Som tur är öppnade jag inte den bilden. Då hade den kunnat hamna hos min ca 60-åriga arbetskamrat i dag. Jag skickade bilder av mina katter till henne men jag kan lätt föreställa mig att hon sitter på jobbet och ropar "titta här ska ni få se på mandalakis katter" - och fram bläddras ett svettigt ollon :mad:

Tack för tipsen!
 
Sv: Bildvisningsprogrammet löper amok

Men hur gör du när du skickar bilder? Vad har bildvisningsprogrammet med saken att göra? Det är ju epostprogrammet som skickar bilder. Vill du vara säker så skapa ett nytt mail och bifoga varje bild en och en, då kan du ju omöjligt få med någon fil du inte valt själv.

/Erica
 
Sv: Bildvisningsprogrammet löper amok

Har bilderna i mappar och skickar dem direkt därifrån. Jag skapar alltså inte ett mail först och bifogar bilderna, utan markerar bilder i mappen och väljer Skicka bif filer som e-post.

Om jag sen öppnar bilderna från det skickade mailet kommer det där bukeskräpet. Och tydligen kom det även hos en mottagare. Testskickade även till en kompis, han fick inget skräp men han har ett annat bildvisningsprogram.

Tack förresten, ska testa det du skriver.
 
Sv: Bildvisningsprogrammet löper amok

mandalaki skrev:
Alltså, i går la tifo en bild på ett ollon på Senior.
"Tifo la en bild på ett ollon"... Jag känner att en liten förklaring är på sin plats, jag framstår ju som värsta pervot här. Slice hade en frenulumfråga som jag illustrerade med ett fotografi. Att somliga nästan väljer att sprida mina bildningsbilder till höger och vänster under förespeglingen att det är "bilder på katter" kan jag inte ta ansvar för! :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Bildvisningsprogrammet löper amok

Hmm jag började faktist undra. Trodde att det var ekollon men nu vet man :o
 
Sv: Bildvisningsprogrammet löper amok

Hade det varit ett ekollon hade det inte gjort nåt :D

tifo: Ber om ursäkt för att jag skrev så där utan att förklara sammanhanget :angel:
 
Sv: Bildvisningsprogrammet löper amok

Ingen skada skedd. I själva verket garvade jag mig harmynt när jag såg framför mig hur kattlystna tanter plötsligt får en pitt på e-posten.
 
Sv: Bildvisningsprogrammet löper amok

Men är det inte så att bilder du har skickat i e-mail måste läggas någonstans på datorn för att öppnas och detta blir då i någon temp-mapp? Allså när du öppnar en bild från ett e-mail lagras den temporärt i en temp-mapp på den lokala datorn. Använder man då bläddra framåt resp -bakåt knapparna i bildvisningsprogrammet i XP så bläddrar man bland bilderna som finns i den egna temp-mappen på sin egen dator.
 
Sv: Bildvisningsprogrammet löper amok

Hrrm, det låter ju rimligt. Det förklarar varför det ser ut som det gör på min dator.

Fast det förklarar inte vad som hände hos min arbetskamrat. Vi jobbar ihop i morgon igen, då ska jag titta på mailet jag skickade till henne. Det kanske är så att bilden hon såg kom från HENNES temp-mapp??

Tack för svaret!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp