Sv: Bildtråd
Tack!!
Fortsätter med femgångarna;
Fylkir från Hästabet, född -02.
Främst mammas häst, men som av oklar anledning jag har "i träning".
Fylkir är en stooor (1.50 hög!) kille, men som tror att han är liten. En häst alla kan rida, trevlig häst helt enkelt.
Jag har tävlat honom lite i lätta klasserna. Sist levererade han rätt bra och vann båda uttagningarna! Nu ska min 13-åriga elev (även medryttare på honom) tävla honom i höst.
Óskadís frá Hamri, född 2007.
Samlingens enda sto, en av mina favoritridhästar även om hon har många idéer om mycket. Humör som heter duga, men sjukt kul att rida när man har henne med sig så att säga. Förra hösten bytte jag och bästis ridhästar med varandra och hon tog över Óskadís ett tag. Någon saknar lika mycket som jag att rida henne nu när hon varit mammaledig
Hur som helst, jag "hittade" henne i en box på Island som hon stod i tillsammans med några andra 1-åringar. Föll direkt men "vi ska inte ha nån mer häst!!" sa mamma och la på luren
På min födelsedag ringde hon och sa "men köp den där hästen då!!" och på den vägen är det. Tog hem henne 14 december 2010 och red in henne på Strömsholm när jag pluggade där.
Helt galet kär i den här hästen! Just nu är hon på betäckning på Artinge hos Viglundur
Nyaste tillskottet,
Brimir (utan gårdsnamn för tillfället..) - född 18 juni 2013.
(På bilden nykläckt!!)
Óskadís första avkomma (och min första uppfödning!) efter en kompis (numera sålda häst) hingst. Har ridit den hingsten ett par gånger, gillar stammen och han har sjukligt trevligt psyke.
Brimir har jag ju inte lärt känna så bra än
men han springer helst i tölt eller pass eller i en jädra racergalopp med tillhörande krumsprång.. Blir spännande att rida in den där om ett par år