Bildredigering mobilen ?

KesoNeso

Trådstartare
Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det?
Eftersom det bara är dessa två bilder jag ska göra det med vill jag inte ha nån där man får en gratis provperiod eller nåt, utan om det finns helt gratis - no strings attached.
Reklam är okej.
 
Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det?
Eftersom det bara är dessa två bilder jag ska göra det med vill jag inte ha nån där man får en gratis provperiod eller nåt, utan om det finns helt gratis - no strings attached.
Reklam är okej.

Beroende på hur "svår" bakgrunden är så kan snapseed funka. Gratis, utan reklam.
 
Beroende på hur "svår" bakgrunden är så kan snapseed funka. Gratis, utan reklam.
Laddade ner den men hittar inte att man kan sudda bakgrunden. Jag är inte alls insatt i denna världen, vilket verktyg ska man använda som inte jag hittar?
Det behöver inte alls bli särskilt bra, räcker att jag kan blurra bakgrunden eller bara göra den helt osynlig.
 
Laddade ner den men hittar inte att man kan sudda bakgrunden. Jag är inte alls insatt i denna världen, vilket verktyg ska man använda som inte jag hittar?
Det behöver inte alls bli särskilt bra, räcker att jag kan blurra bakgrunden eller bara göra den helt osynlig.

Behöver du blurra/ta bort stora partier så blir det kanske svårt. Min tanke var att använda plåstret på det som inte ska finnas kvar. Det suddar ut och ersätter med närliggande delar av bilden.
 
Behöver du blurra/ta bort stora partier så blir det kanske svårt. Min tanke var att använda plåstret på det som inte ska finnas kvar. Det suddar ut och ersätter med närliggande delar av bilden.
Ah, plåstret. Provade med det men nä, det gick tyvärr inte. Det är hela bakgrunden så ett ganska stort område ja, och då blev det inte bra tyvärr.
 
Ett exempel
IMG_1715.jpeg
 
Denna gjorde jag nu. Jag la ingen energi alls på att få det bra med tanke på ränderna på golvet, men det går att fixa också med lite tålamod 🙂
IMG_1719.jpeg
 
Ah, plåstret. Provade med det men nä, det gick tyvärr inte. Det är hela bakgrunden så ett ganska stort område ja, och då blev det inte bra tyvärr.

Synd!

Adobe Lightroom (mobilappen) är nog närmre det du behöver. Osäker på vilka funktioner som är kostnadsfria, jag betalar för Photoshop och då ingår alla premium-funktioner i appen. Har du aldrig testat tidigare borde en provperiod vara gratis i och för sig.

När jag testar maskning och "ta bort" med hjälp av generativ AI så går det bra att ersätta stora partier utan svårighet (testade lite mer än halva bilden).
 
Synd!

Adobe Lightroom (mobilappen) är nog närmre det du behöver. Osäker på vilka funktioner som är kostnadsfria, jag betalar för Photoshop och då ingår alla premium-funktioner i appen. Har du aldrig testat tidigare borde en provperiod vara gratis i och för sig.

När jag testar maskning och "ta bort" med hjälp av generativ AI så går det bra att ersätta stora partier utan svårighet (testade lite mer än halva bilden).
Adobe lightroom behövde man logga in med Google eller annat för att kunna använda. Eftersom det bara gäller ett par bilder vill jag undvika allt sånt.
 
Jag har lyckats lösa det på annat sätt nu, men om någon vet om nån app så får ändå gärna tipsa. Kan ju vara bra för andra som vill veta också :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Myrten
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 376
Senast: Rie
·
IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
422
Senast: sthu
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp