Bilder på westernträns med stång

Morsan

Trådstartare
Det är inte billigt att sälja hästsaker på loppis! Kommer garanterat hem med mer än vad som sålts för :cool:
Sist blev det ett westernträns och en stång (Sky_Fly!!! Bilder!!)
Ett enöras , svart med små nitar hela vägen, snacka om att torska på bling :angel:
Stången köptes enbart för rätt storlek men vi har noll koll på hur det verkar. Tränset är stl full men Calle verkar ha feta öron, verkar bli trångt.
Nu är det inte sååå illa som det låter, det köptes mest för att bråkas lite med Calle och för att det var så snyggt! Användningsnyttan återstår att se...

Så, det var bakgrunden till min önskan om bilder..
Hur ska det se ut med ett enöras när det sitter bra!? Och hur räknar vi med påverkan från stången? Kanske ska tilläggas att ingen häst kommer att plågas med stången i ovarsamma händer. Ingen av oss rider med "hästen-i-handen" främst.

Bilder och förklaringar önskas.

Sv: Bilder på westernträns med stång

Pust!
Jag väntar bara tills du kommer med en förbenad westernsadel också.. :cool: :angel: Haha.

Det som inte dödar det härdar var det ju. ;)

I2282171W340H507V20090907T140336Z.jpeg
I2282170W340H507V20090907T140335Z.jpeg

I2282169W676H454V20090907T140335Z.jpeg

Nu syns bilderna!
Finns det några kommentarer till hur det sitter?

Jättesvårt att säga, men det ser ut som att "örat" sitter lite långt ner, så att det hänger på hästens öra, men det kan vara bilden som ljuger.

Jag har några olika ettöras träns, slänger in bilder på hur dom sitter så får du kanske ut nåt av det! :D

27640088.jpg

26368021.jpg

20998467.jpg

Ursäkte skräpet som hänger ivägen, hoppas det syns nåt ändå :D

Hörru, skräpet såg snyggt ut :D
Nackstycket hänger inte på örat. Calle blir lite trälig när kameran åker fram och han vägrar vicka fram sina vackra öron.
Jag ser på ditt träns att själva enörasöppningen ser lite större ut. På Calle känns det lite smalt (eller så är det som sagt, öronen)

Du behöver en curbstrap till stången för att den ska verka korrekt :)
Googla så hittar du massor med information :)

Haha! Det klassiska nu-kom-kameran-fram-så-då-slokar-jag-med-öronen-tricket! Känns igen, det lovar jag.

Ja, örat är ganska stort. Och så är det ju löst, så jag flyttar det som jag vill vilket är bra :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka