Bilder på ryggar - val av sadel?

the_connemara

Trådstartare
Oftast klagas det ju på att bilderna användare tagit o lagt ut i hopp om att få sadelhjälp är tagna i fel vinklar osv osv. Nu har jag tagit ett helt gäng på min bebis som ska ha sadel till sommaren men jag tycket inte man ser ngt vettigt fastäm jag klängde på den arma stackaren i alla möjliga positioner. Så, tips på hur man ska ta bilderna för att det ska gå o se ngt bra? Gärna ex bilder! Ska ta mer till helgen nämligen tänkte jag :)

Sv: Bilder på ryggar - val av sadel?

vad för sorts sadel ska du ha?

Hoppsadel som första sadel till unghäst. Men jag vet ju inte vad som passar och tänkte därför få lite förslag som "kött på benen" inför sadelutprovning senare i vår. Rider barbacka nu så det ska inte vara ngn skitsadel man kan slänga efter att hästen är insutten utan ngt att börja utbilda i.

Du kan väl lägga ut några bilder som du tagit, men stå gärna på en pall och ta några så man ser lite mer av bredden på ryggen. Min ponny är väldigt bred över ryggen och det syns inte på kort från sidan...

:bow:

Får se om det blir ngra bilder senare (borde inte bli med tanke på skolan...).

Har kollat på rätt många av dina bilder nu och insett att jag behöver ta pallen till hjälp samt ta mer bilder längre ifrån. Har många vanliga uppställda bilder dock.

Tänk också på att ta MÅNGA bilder också ur samma vinkel. Ibland kanske man vinklar handen pyttelite men ryggen ser helt annorlunda ut. Så ta gärna 30-40 bilder och sen tar du bort dom som inte blev bra och behåller dom som visar hur hästen ser ut.

Hehe, inga problem, jag tar massor ;) Länkar till albumet sedan så får ni (eller du :angel: ) säga vilka som ska kastas.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 723
Senast: cirkus
·
Utrustning Ska byta dressyrsadel, då jag känner att min är lite liten i sätet till mig, och nog inte ligger optimalt på hästen längre.. Kommer...
2
Svar
32
· Visningar
4 179
Senast: Picazzo
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: oki
·
A
Hundavel & Ras Startade nyss en tråd om Berner Sennen, men får ge upp den tanken för nu eftersom jag har en hundrädd förälder jag måste gå till mötes...
2
Svar
31
· Visningar
13 628
Senast: annibanni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar