Bilder från en inkörning (shetland)

Sv: Bilder från en inkörning (shetland)

Ser fint ut, fast jag tränar skaklar och kälke ett tag innan jag sätter för vagn.
Sen har jag oturen att jag inte kan vara i ridhus samt inte ha så många medhjälpare med alla gånger *FY*
ja jag vet :o :crazy:

Senast ändrad:

Ska man bära runt vagnen :eek: trodde det var hästen som skulle dra den. :p

Kørekur%2004%2010.jpg

Bära? han håller emot så att hästen inte ska få vagnen över sig när de stannar. Baksele måste man vänja hästen vid, så den har kanske inte det.

Dessa bilderna är ju inte riktiga i hur man exakt gör när man kör in, hästen är ju antagligen väl förberedd innan. Men det är kul att se bilder på det, för själv har man ju aldrig tid att fota när man håller i tömmar eller rockard.

Jo, men de menar antagligen att han har tag där vi svängar och vid stopp. Baerer är även "håller" här.

Liknande trådar

Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 967
N
  • Låst
Övr. Grenar Varje löpningsdag runt om i Skandinavien blixtrar numera digitalkamerorna runt ledvolter och under nedstartsgalopper! Här är en tråd för...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
24 180
Senast: Lotta A
·
Distans Hej.. jag har två nordsvenskar att ta hand om som jag håller på att testa olika grenar med, då inte dressyr eller hoppning är så...
2
Svar
28
· Visningar
2 508
Senast: _Skifting_
·
C
Western Nu har jag bestämt mej att jag ska gå över till western men fy vad dyra westernhästar är!! Jag har en budget till ca 40 eller strax...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
14 931
Senast: Syrran!
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar