Bilder från Canon till dator?

Modest

Trådstartare
Hej på er!

Nu är det såhär att jag har en Canon IXUS 65 och ska ladda in några bilder i datorn från kameran.

(Detta har jag btw gjort i min förra dator, alla "grejer" fungerar)

Jag började med att installera Canonpromgramet och Quick Time, sen skulle man starta om, och det gjorde jag.

Men sen när jag ska försöka så får han inte kontakt med kameran?
Detta är på en bärbar dator, har provat båda USB-kontakterna, och inget av dem funkar. (Ska tillägga att förra datorn också var en laptop)
Vet inte om det är något med datorn?
Det var likadant med en trådlös lasermus som funkade att installera på förra datorn men inte på den här..

Blir så irriterad när saker inte funkar, och är ju tvungen att få in bilderna i datorn, den andra datorn har gått sönder. Suck.

Tips/råd mottages tacksamt! :bow:

Sv: Bilder från Canon till dator?

den kameran jag har, så sätter jag en sladd i kameran mellan kameran och datorn, sedan väntar jag, rör inga knappar, så kommer det själv upp en ruta med nedladdning av bilder från kameran.

Ja, jag gör så.
Datorn säger "Varan kanske inte installerades korrekt" eller ngt sådant..

Ingen mer? :(

testa att inte ha igång programmet, sen koppla in kameran, ställ in på "titta på bilder" (asså inte ta fota, inte filma utan snäppet längst ner)... sen sätter du på kameran...

kommer det upp nått?

hatar att man måste ha prog. vara på canon... det är bättre när man kopplar in å kameran blir som en extern disk!!!!!!

Brukar också ha problem att få ihop datorn och kameran när jag har mycket bilder i kameran, har dock en EOS 400D.
Datorn säger något i stil med att kameran är upptagen.

Brukar då gå in via "den här datorn" och välja "Canon EOS 400D" och därifrån ta "hämta bilder från kameran"

Testa det? :)

Försökte, men det funkar inte.
Han säger då igen något i stil med:
"Maskinvaran kanske inte installerades korrrekt"

Ändå har jag installerat Canon-programmet flera gånger.

Försökte, men det funkar inte.
Han säger då igen något i stil med:
"Maskinvaran kanske inte installerades korrrekt"

Ändå har jag installerat Canon-programmet flera gånger.

Skumt..Då vet jag inte vad man skulle kunna hitta på.. tyvärr:confused:

Joo, det är ngt knäppt med datorn.
Det var samma sak med lasermusen somsagt,
men både kameran och musen gick till förra datorn. :cool:

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 964
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Behöver rådgivning hur jag ska göra med en gammal dator som jag släpat runt på sedan 15 år tillbaka. Den används inte längre men tänker...
Svar
12
· Visningar
1 092
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag har Samsung och min kompis har Iphone. Tidigare har vi kunnat skicka bilder till varann på messenger, men på sistone har de blivit...
Svar
10
· Visningar
8 309
IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka