Bilder.. fet eller skendräktig?

Fenestra

Trådstartare
Detta eviga tjat från mig om skendräktighet, vet att det nog kan vara lite tröttsamt men ngt har gått troll i det hela.. Nu har hon blivit ngt lös i magen och gnussar rumpan, foderjäst är insatt och mag otarm ska inhandlas i veckan..
Men fortfarande ingen brunst och ja jag är orolig för skendräktighet då det nu är närmare 9 månader sedan hon visade brunst och vid samma tid förra året hade vi haft två mkt fina brunster trots sjukdom.. Känns som det bara gått troll i det sen förra året
Så nu lägger jag in ngr bilder så får ni gärna säga om hon bara är fet eller om hon kan vara skendräktig?? Hon har gått på bete i två veckor och dessförinnan fått ca 14 kg hö samt mineraler.. fram till urinprov togs så fick hon ngt kilo kraft foder..

För er som inte vet så var hon hos hingst förra året.. Sista språnget gjordes i slutet av juni.. hon brunstade om men hingsten visade inget intresse av att betäcka.. Ul gjordes ej på plats utan hon fick ´komma hem.. from september/oktober ingen brunst alls..
Undersöktes rektalt/palpering i december men enligt vet tom.. togs dock även urinprov för ngn månad sedan vilket också visar på ej dräktig.

DSC00325.jpg

Senast ändrad:
Sv: Bilder.. fet eller skendräktig?

Jag tycker inte hon ser drktig ut. Varken på juvret eller på magen. Ska hon ha i slutet av maj i så fall?

Nej nej, dräktig är hon inte.. Det har konstaterats med urinprov och rektalundersökning att hon inte är..

Utan vi klurade på om hon kan vara skendräktig eftersom hon har bullar och inte brunstar..
Men hon är rund också så jag funderade på om hon var "storbystad" pga att hon blivit fööör rund:crazy:

Mitt arabsto ser ut som ditt om magen och på juvret. Hon har också fått mjölk i juvret, men hon är inte dräktig trots att hon går med den tilltänkte fadern. Vi var på ultraljud för ett par veckor sedan för att kontrollera om hon var dräktig i alla fall, men det var hon inte. Däremot har hon en cysta på en äggstock som stoppar befruktning....
Tror att mitt sto är skendräktigt, hon vill gärna ha föl och är en riktig mamma så det är synd om henne nu....

Ahaaa.. va tråkigt på ert sto:( Så det går inte att få henne dräktig överhuvudtaget?

kl
Jahaa.. då kan jag lägga mjölk till listan också..
Hon har inte haft det tidigare utan det märkte jag imorse hon har heller aldrig haft föl innan..
gråvit i ena spenen och gulgenomsk. i andra..

Liknande trådar

Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 400
Senast: Lyxzen
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 921
Senast: Egonson_
·
Hästvård Jag har ett sto som vi försökte få dräktigt i somras. Hon har aldrig visat brunst innan, och gjorde det bara en gång när vi fick spruta...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: Mli
·
Avel Hej, jag har ett shettissto som gick på fribetäckning maj-september förra året. En anledning till att hon fick gå kvar så länge var att...
Svar
8
· Visningar
3 204
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama