Bild tråd Helig birma

Fashion Flash

Trådstartare
Hej!!
Är det någon mer som har en helig birma??
Skriv gärna och berätta lite om den och lägg till en bild:D

Maya är en champion. Och är en blåmaskad birma. På morgonen kommer man och väcker alla, först Fashion Flash för det är hon som vaknar lätast och går up tidigast. Sen ska man få sin mjukmat och lite gos. Sen blir det full fart med kattungen Trazzel:).Maya är ett och ett halft år.

Mvh Lovisa

Sv: Bild tråd Helig birma

Jag har en cremetabbymaskad birmakille. Han heter S*Ylvali's Jason och är 3 år. Han är en väldigt underhållande katt, massor med egna och fullkomligt skruvade idéer.

Jason-1.jpg

Jason1-1.jpg

Jason3-1.jpg

Glaesirjagriderfrstagngen1augusti20.jpg

Jag har en Birmatjej på 5 år.
Hon är pratsam, sällskapssjuk och nyfiken. Vill inte ligga i knäet men älskar att bli buren i famnen. Hon är ganska liten, väger 2.5 kilo.

IMG_2063.jpg

IMG_2830.jpg

Vilken fin!:love:

Dunderklumpen Jason vägde 2,5 kilo när jag tittade på honom som kattunge. (känns konstigt mkt, ska kolla upp det med uppfödaren)

Åh, en tråd för mig! :)

Jag föder upp birmor, världens underbaraste ras! :love: Hemma hos oss bor 4 st skönheter och så har jag en liten tjej på foder hos mina föräldrar.

En kort presentation:

PR CH Petrus
siri_080701.jpg

Brunmaskad kastrerad hane på 2 år
Kallas för Samson, Bubben eller Trams

CH S*JaBaDaBaDo's Kornell
siri_080701.jpg

Brunmaskad fertil hona på 1½ år
Kallas för Nelly eller Nellsan

(N)Retina's All We Need Is Love
081012_4.jpg

Importerad blåmaskad tjej från Norge. Fortfarande bara en liten bebis, hon har precis fyllt 4 månader
Kallas för Lilly

S*Eikefjord's Tequila Rose
mars08-3.jpg

Egen uppfödning, bor hos foderfamilj.
Brunmaskad tjej på drygt 1 år som kallas för Tia.

DK*Wehnert's Dario
29september_3.jpg

Våran (blivande) avelshane.
Importerad från Danmark. Lilamaskad kille på snart 8 månader.
Kallas för Leo eller Lillen (fast han är störst i flocken nu...)

Mer info om pälsklingarna finns på www.eikefjords.se :)

Så söt! Vart kommer hon ifrån? Min vuxna hona väger bara 2,8 kg, vissa linjer har en tendens att bli ganska små, men så länge dom inte är magra så är det ju ingen fara :) Ska man avla så får man ju välja en kraftigare hane istället så man förhoppningsvis får tillbaka storleken på dem.

Underbara kissar alla har :love:

Kalle, 9 år, matte och husses hjärta!!
15279025.jpg
[/url][/IMG]

21558091.jpg
[/url][/IMG]

Senast ändrad av en moderator:

Så söt! Vart kommer hon ifrån? Min vuxna hona väger bara 2,8 kg, vissa linjer har en tendens att bli ganska små, men så länge dom inte är magra så är det ju ingen fara :) Ska man avla så får man ju välja en kraftigare hane istället så man förhoppningsvis får tillbaka storleken på dem.

Hon kommer från Lazaritza's. Hennes pappa heter Pytteligan Ace Alakazam och är en jättestilig herre och mamma är Far East Tiger Lily. Hon har aldrig gått i avel och är kastrerad.

Åh! Vilka underbara missar!
Dig ska jag lägga på minnet till den dagen jag ska införskaffa en till Birma. ;)

Min grabb heter Tengel och är tre år rätt precist.
Här är han inte så gammal. Masken är mörkare nu...
Tengel.jpg

Tack! Gör gärna det ;)

Han var väldigt fin! Var kommer han ifrån (är alltid roligt att veta lite bakgrund på vackra birmor man ser :) )

Tack! :)

Här är en alldeles nytagen bild på Leo. Jag tycker han ser så lugn och mysig ut på den bilden, hans temperament har verkligen fastnat på bild, min "lilla" nalle :love:

24639487.jpg

Jag ansluter mig till skaran stolta Birma ägare! :)

Här kommer Aston, 7 månader.

IMG_0414-Kopia.jpg

IMG_0316.jpg

IMG_0544.jpg

Gud vad fin :love: en sån katt vill jag ha :d måste övertala min sambo bara, han gillar endast två katter . De är min mammas och pappas galna bonnkatter.

Åh, jag som var tvungen att ta bort mina missar för någon månad sedan =(
Kort från sista dagen:
b774a27f3af85547ce54ebc2241606a6.jpg

Caramba01_by_blackseagull.jpg

Rallarosens Caramba, mamman

647c1fe441427cb8527c0b3dd2f88d1b.jpg

Bianca, dottern

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 149
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hej på er!!Tänkte det kunde vara kul med en bild tråd:angel: Här kommer några bilder på mina katter. Vi har två inne katter Maya och...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 791
Senast: Nemo1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar