Flixon
Trådstartare
Vi är på jakt efter en ny bilbarnstol till en snart 3-åring. Vi har en Maxi Cosi Mobi idag,men dels är jag skittrött på att knappt kunna använda passagerarsätet fram, och dels är den så vansinnigt bred att vi inte ens med vilja och vaselin hade fått plats med någon i mittensätet (den har också utstickande delar på sidorna för fastsättandet som väl är det som tar mest plats). Vi har en Citroen C5 så det är ingen minibil direkt.
Hon är ca 95 cm, 14 kg och sitter bra storleksmässigt i stolen. Det vi är ute efter är alltså en stol som tar mindre plats. Den vi har nu är lutningsbar, det tar ju lite extra plats antar jag. Det använder vi knappt någonsin nu förtiden, så det klarar vi oss utan. Någon som har förslag på stol som kan passa oss?
Hon är ca 95 cm, 14 kg och sitter bra storleksmässigt i stolen. Det vi är ute efter är alltså en stol som tar mindre plats. Den vi har nu är lutningsbar, det tar ju lite extra plats antar jag. Det använder vi knappt någonsin nu förtiden, så det klarar vi oss utan. Någon som har förslag på stol som kan passa oss?