Bihåleinflammation

P

polly

Vår häst har fått diagnosen bihåleinflammation efter att ha blivit röntgad på ATG klinik. Han är nu satt på penicillin, hjälper inte det blir det operation= Dränage till bihålan. Nån som har genomlevt detta elände kan väl berätta vad ni gjorde och hur det gick. Han är nu snorfri e en 15 dagars penicillinkur men jag väntar bara på att det ska komma tillbaka..

Sv: Bihåleinflammation

Jag var i kontakt med en galopphäst som drabbades av detta gissel förra året. Efter tredje operationen gav vi upp och lät henne somna in. Vet trodde att hon alltid skulle få tillbaka problemen och gav henne väldigt liten chans till ett drägligt liv ens som avelssto.
Vet att detta inte var vad du ville höra men vi tror att det blev så allvarligt för att ägarna/tränarna ignorerade syptomen för länge och dessutom satte igång henne väldigt fort efter varje operation.
så mitt råd är att du låter det ta tid så att inflammationen får försvinna helt innan hon anstränger sig igen. Lycka till med din häst och jag håller alla tummar jag har för att ni ska slippa operation!!!!

Sv: Bihåleinflammation

Min lilla pålle fick bihåleinflammation när han var tre månader och i samband med en skallbasfraktur. Det kom mycket blod i bihålerna och blev infekterat. :eek:

Han hade feber på över 40,5 grader ( !) men åt och drack som vanligt. Han stod på SLU den tiden och fick så starka antibiotikakurer som man vågade ge. De satte inte drängage utan det mesta kom ut naturligt i näsborrarna, blodblandat slem... :eek:

Han är nu två år och helt frisk. Har inte haft problem med förkylningar eller så. Min hästar är ute mycket, har lösdrift och stall ( vid behov). Ta det lugnt i början för din häst har säkert dåligt immunförsvar efter pencillinkuren. Jag tror nog det ska gå vägen för er iaf!

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 637
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka