Bhar i mer "udda" storlekar?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Ja, eftersom att Bukefalos hjälpt mig att hitta bra grejer tidigare, så testar jag igen! :D

Jo, det är nämligen såhär att jag inte direkt har världens vanligaste bh-storlek(ar). 70E eller 65F brukar jag närmare bestämt ha. Detta medför ju att jag inte bara kan knalla in på HM och köpa en bh bara sådär, av förklarliga skäl.

Hade garderobsrensning idag, och insåg att mina nuvarande bhar börjar passera sitt bäst-före-datum...
Således behöver jag nya!

Men vart får man tag på några vettiga i min storlek? :confused:
Vet att Cubus har haft en del, men dem verkar ha minskat ner på de "större" storlekarna, i alla fall där jag bor :(

Kan tänka mig att lägga absolut max 400 kr, men helst 350 kr eller mindre. Vill ha ganska "basic" modeller utan massa krims-krams på. Gör inget om de är i "tant-bh" stuk på dem.
Bör dock helst finnas i IRL-butiker då jag vill kunna prova!

Nå, någon som sitter på något tips?

Detta är min absoluta BH-favorit, alla kategorier. Har tre likadana (två i svart, en i rosa) som jag har m e m alltid. Finns upp till 70F, men tyvärr inte i 65. Hade jag varit du hade jag illa fall tagit hem den och provat, det är en höjdare för mig. Sköna axelband och smickrande modell.

Finns tyvärr bara på ellos.se, men prisvärd även med frakt.

17-0387.jpg

Ja, eftersom att Bukefalos hjälpt mig att hitta bra grejer tidigare, så testar jag igen! :D

Jo, det är nämligen såhär att jag inte direkt har världens vanligaste bh-storlek(ar). 70E eller 65F brukar jag närmare bestämt ha. Detta medför ju att jag inte bara kan knalla in på HM och köpa en bh bara sådär, av förklarliga skäl.

Hade garderobsrensning idag, och insåg att mina nuvarande bhar börjar passera sitt bäst-före-datum...
Således behöver jag nya!

Vet att Cubus har haft en del, men dem verkar ha minskat ner på de "större" storlekarna, i alla fall där jag bor :(

Kan tänka mig att lägga absolut max 400 kr, men helst 350 kr eller mindre. Vill ha ganska "basic" modeller utan massa krims-krams på. Gör inget om de är i "tant-bh" stuk på dem.

Ella May på Lindex gillar jag.

Jag har samma (frustrerande) storlek och handlar när ekonomin tillåter i följande butiker:

• Twilfit
• Gustaf Mellbin
• Change
• Details

Det är i alla fall en bra utgångspunkt för att hitta många olika modeller och lite färger :D:up:

Jag kollar på Details och andra specialbutiker, kollar vilka modeller som passar mig och är bekvämast, sedan köper jag på internet ;) Har samma storlek som dig och min absoluta favoritbh kostar ca 800-900kr i Svenska butiker. Jag köpte min för 200kr på asos. Helt klart ett av mina bästa bh-köp!

Således behöver jag nya!

Har inte hittat någon bra IRL butik tyvärr.. Men kan tipsa om en hemsida, bravissimo, köper bara bhar därifrån nu mera!

Jag har samma storlek som du och handlar nästan uteslutande från Twilfit. Deras egna BH:ar finns i både 65F och 70E och kostar max 300:-

I 70E finns även Triumph som gör prisvärda BH:ar. Men vill verkligen slå ett slag för Twilfits egna! :) De finns i olika färger och modeller och är supersnygga. Töjer sig inte heller så mycket så som t.ex Cubus gör.

Dessa är mina senaste därifrån :)

fullsizerender.jpg

Jag rekommenderar starkt att kolla in Gustaf Mellbin och La Leia. La Leia har internetbutik som är väldigt trevlig.
Sen är jag väl av den sorten som hellre lägger bortåt tusenlappen på en bh om den håller tills jag dör. Mina Twilfit jag hade (när jag fortfarande kunde handla där) de töjde sig i axelbanden och i ryggen på nolltid och blev fula efter inte allt för många tvättar. Medan mina från Chantelle, Freya och Fauve (har haft några av dom i säkert 6 år) kommer jag begravas i. Fortfarande fina i spetsen, axelbanden, färgerna och knäpper på mittersta istället för yttersta - minimal töjning. De ligger på 600 och uppåt om jag inte missminner mig.
Change har jag hört mycket gott om också, men kan själv inte handla där men värt o kolla :)

Hej!

Jag har 65e och hittar mina bh-ar på Change. Details har helt tappat sortimentet i min storlek och Gustaf Mellbin hade senast jag var där minsta storlek 70...

/Lavinia, som älskar valmöjligheterna hos Change

Jag rekommenderar starkt att kolla in Gustaf Mellbin och La Leia. La Leia har internetbutik som är väldigt trevlig.
Sen är jag väl av den sorten som hellre lägger bortåt tusenlappen på en bh om den håller tills jag dör. Mina Twilfit jag hade (när jag fortfarande kunde handla där) de töjde sig i axelbanden och i ryggen på nolltid och blev fula efter inte allt för många tvättar. Medan mina från Chantelle, Freya och Fauve (har haft några av dom i säkert 6 år) kommer jag begravas i. Fortfarande fina i spetsen, axelbanden, färgerna och knäpper på mittersta istället för yttersta - minimal töjning. De ligger på 600 och uppåt om jag inte missminner mig.
Change har jag hört mycket gott om också, men kan själv inte handla där men värt o kolla :)

Eftersom du nämner Chantelle måste jag bara skriva en lite OT fråga. Jag köpte för ett tag sedan en behå från dem (C Chic heter den, resten är lite oklart eftersom det står olika på olika ställen men sexy demi bra verkar vara inkluderat på de flesta ställena, haha). Den är såååå fin :love: men jag har bara använt den en gång eftersom den gör fruktansvärt ont att ha på sig. Byglarna verkligen skär in i mig, trots rätt storlek osv. Jag tycker det är fruktansvärt synd eftersom den som sagt är så himla fin, men jag undrar mest om det överlag är ett problem med deras behåar, om det är jag som är missformad eller om det kanske är just den modellen? Jag är van att använda behåar med stoppning och denna har ju ingen stoppning, kanske är det det? Har nämligen aldrig upplevt problemet med någon annan behå.

Medan mina från Chantelle, Freya och Fauve (har haft några av dom i säkert 6 år) kommer jag begravas i. Fortfarande fina i spetsen, axelbanden, färgerna och knäpper på mittersta istället för yttersta - minimal töjning. De ligger på 600 och uppåt om jag inte missminner mig.

Tips, kolla internet ;) fauve och freya är mina absoluta favoritmärken men jag betalar inte mer än 200-300kr för dem inkl frakt. Ibland går de att hitta på rea för ca en hundralapp men då får man vara snabb för att hinna få någon.

Eftersom du nämner Chantelle måste jag bara skriva en lite OT fråga. Jag köpte för ett tag sedan en behå från dem (C Chic heter den, resten är lite oklart eftersom det står olika på olika ställen men sexy demi bra verkar vara inkluderat på de flesta ställena, haha). Den är såååå fin :love: men jag har bara använt den en gång eftersom den gör fruktansvärt ont att ha på sig. Byglarna verkligen skär in i mig, trots rätt storlek osv. Jag tycker det är fruktansvärt synd eftersom den som sagt är så himla fin, men jag undrar mest om det överlag är ett problem med deras behåar, om det är jag som är missformad eller om det kanske är just den modellen? Jag är van att använda behåar med stoppning och denna har ju ingen stoppning, kanske är det det? Har nämligen aldrig upplevt problemet med någon annan behå.

Vad tråkigt :( om du köpte den i butik hade jag pratat med dom. Jag har aldrig upplevt det.

@RedChili där ser man! Kan tyvärr inte beställa hem men TS kanske kan :)

Vad tråkigt :( om du köpte den i butik hade jag pratat med dom. Jag har aldrig upplevt det.

Okej! Jag struntar nog i det faktiskt och lever med det helt enkelt. Det var ganska längesen jag köpte den och hade i princip glömt bort det men blev påmind när de omnämndes här och tänkte att jag kan ju kolla om fler har upplevt samma sak åtminstone :)

Åh, tack så jättemycket för tips allihopa! :love:
Vad skulle jag göra utan er på Bukefalos?!

Men en fråga bara; Vad motsvarar 65F och 70E i engelska storlekar? Logiskt känns det som att det borde vara xxF och xxE, men det känns på något skumt sett som om det inte är det ändå...

Jag använder alltid en modell från twilfit som heter "Sara". En push-up modell (som jag tar ur kuddarna från)
Byglarna i den går inte upp så långt mellan brösten, hatar när de gör det, tycker det trycker så humla obekvämt, men denna är fantastiskt skön!
Kostar 169:-

Själv handlar jag uteslutande mina BHar på Primark varenda gång jag är i London ... I övriga kläder kan jag säga att jag betvivlar kvaliten på Primarks kläder, men just deras BHar är förvånansvärt bra ... Flera som hållt i flera år utan att tappa form eller annat .. De äldsta är nu 6 år gamla... Och den dyraste kostade 6 pund...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka