BH vid ridning

Murray

Trådstartare
Det här är väl mer som en varning till er som rider med bygelbh. Jag har nästan alltid ridit med bygelbh. För någon månad sedan berätta min mamma (som är läkare) att man kan punktera både lunga, hjärta mm om man skulle t.ex. ramla av och bh:n hamnar på sne. Tror inte risken är så stor, men usch, ryser bara av tanken. Så numera rider jag bara med vanliga topar och det fungerar utmärkt utan några läskiga saker som sticker hål på mig. ;)

Sv: BH vid ridning

Men tänk alla som kör bil/åker bil med bygelbh då? Liksom, vart sitter bältet?? Jaja, man kan dö av att blixten slår ner i den också...

Ja, fast det får alla bestämma själv, ridningen också. Men varför skulle jag ta upp om bygelbh när man kör bil på en sida som handlar om hästar?!

jag MÅSTE ha bygelbh när jag rider, OCH sportbh.
så om det står mellan att ta den risken (som låter nästan löjligt liten, förstår inte alls hur det skulle gå till om man inte har sån sjukt extrem otur att det knappt finns) och inte rida, så väljer jag risken!

Skulle aldrig falla mig in att köpa en dyr sportBH bara p ga det. Jag rider med bygelbh av den enkla anledning att jag bara använder pushupbh:ar då min byst är extremt liten. Jag behöver inget stöd egentligen, det är bara ren fåfänga :P

Men hallå, det var ingen pik eller dylikt, jag har ju själv använt det. Undrar lite, skulle ni utsätta er hästen för den risken? Var rädda om er!
Jag har en jättebra sporttop, köpt för 40 kr..

måste vara en extermt lite risk, har ramlat av hundratals ggr och bh sitter som en smäck ;)

Då är det inte nån risk att jag punkterar mig när jag ramlar av då.
Eller blir träffad av blixten.

Jag kan inte ha vanliga BH varken att rida eller till vardags.
Jag har för stora bröst, och butikerna har för små vanliga bh, men sportbh har dom bra utbud av.

Skulle ALDRIG rida i vanlig BH, dom gg min sportbh tvättas och jag varit tvungen att rida i vanlig bh USCH!!
Prova en ordentlig sportbh - går aldrig att jämföra med vanlig bh,
får kosta vad det kosta vill - vi sportar ju faktiskt!!!

eftersom jag är för snål att köpa en sportbh (som ofta kostar en hel del om de ska vara bra) så rider jag oftast i bygelbh. Förr när jag nästan inte hade några bröst red jag ofta helt utan bh, men det går dock inte längre.

vart har du köpt den billiga sportbh:n? Man kanske skulle kolla in den.

hur i Hela världen skulle man kunna punktera en lunga pga en bygelBH ? :crazy: :confused: :crazy:
jag menar , bygeln sitter ju fast och hur stor risk är det att Bh:n skulle knäppas upp av sig sjlv och gå sönder så bygeln sticker hl och sen skulle den åka in igenom bröstet :crazy:
bygeln är ju inte ens så hård, den skulle ju böjas eller gå sönder.
asså risken är ju inte ens 0,00000000001% att det skulle hända öht.
:confused:

Senast ändrad av en moderator:

Köpte en från börjes för 40 kr, och den funkar jättebra. Har en annan som också är jättebra, dock dyrare o kommer inte ihåg vart den är köpt :p

När vi ändå håller på att förmanar om saker o ting:
rid aldrig kissnödig!
Om man ramlar av o det går hilla (t.ex. om det är ett hinder inblandat) så kan blåsan spricka... :crazy:
Jag som har världens jävla toalettfobi går alltid på toa innan jag rider. Och då dressyrar jag så gott som bara ;)

Vet du vad storlekarna motsvarar i vanliga bh-storlekar?
Den andra modellen hos börjes kan jag inte ha (för liten kupa)

:crazy: Vet inte, finns kanske på vanliga hästaffärer också, men blir kanske dyrare då. Hööks har en hel del också, men dyrare.

Håller med, en riktigt sport-bh ska det vara. Förut hade jag alltid Stay In Place, men eftersom de inte säljs här i stan har jag testat Casalls modell. Suveränt bra, den också.

För mig är det lika viktigt att lägga pengar på den som på ett par bra ridskor eller ridbyxor.

Men om det ska hända måste ju bygeln vara med spetsen mot kroppen, och då måste man ha sin BH väldigt löst om det ska kunna hända. Låter väldigt osannolikt i mina öron.

Min mor arbetar på kontor och en dag tyckte hon att det stack till när hon böjde sig framåt, inte mycket men tillräckligt för att det skulle bli märke i huden. Det visade sig att bygeln hade brutits och av bröstets tyngd trycktes ändarna in i huden.
Kontorsarbete är inte särskilt arbetsamt och inte cyxklturen till jobbet heller, så att det skulle kunna hända oss hästgalningar är säkert troligt.

Jag använder både vanlig bygelbh och sportbh för annars funkar det inte :o
Jag har storlek DD-kupa :confused: o jag vill ha B-kupa :)

Kramar Chima

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka