BH för stor byst...

Q

qrumelur

SUCK!!!!
Jag drar strl. 70 H i vanliga fall. Det börjar kännas lite tajt i kupan nu... (v. 9..) :o Dessutom är det sjukt obekvämt med bågarna.. jag skulle vilja ha en mjuk bh...

Tittade lite på nätet nu men hittade ingen kombination av 70-75 och H eller åtminstone G kupa... :crazy:

Jag kan väl knappast vara ensam om detta?
Hur har ni andra löst det?

Får väl ringa till boutiqen i stan till veckan. Det är där jag köper mina "vanliga" bh:ar, de kanske kan hjälpa till, eller vad tror ni?

Sv: BH för stor byst...

Sporttopp?

Jag hade inte problem med tittsen förrän några dagar efter förlossningen;) Använde bygelbehå från + till att jag slutade amma när dottern var 8 månader:)

Som sagt kolla in Change. Tror att de faktiskt börjat med webb shop nu också. Jag har 75 I från Change just nu.

Kollade precis in web shopen och de har upp till storlek J i både strl 70 och 75

Senast ändrad:

Babyproffsen har. Både bh och top. Jag köpte en top men det var inte min grej. Skön i början dock.

Minimundus har skitbra saker. Googla. Jag köpte 70E där. Fanns betydligt större storlekar med liknande omkrets.

Mina tuttar tål inte heller bågar, så jag har för det mesta kört med topp och gör fortfarande fast dottern bara ammar på natten.

Jag breddade mig ganska mkt när jag var gravid, från 65B till 75DD knäppt längst ut! Sista 2 månaderna hade jag bara topp på mig.
Nu är dottern 10 månader och jag fick några 75B från min mamma, haha det gick inte alls för stor kupa och för stort runt bröstkorgen!

Så mitt råd är faktiskt att försöka hitta toppar som du kan ha länge, växer tuttarna som mina gjort får man köpa bh varannan vecka (tack och lov fanns ju min storlek på lindex för under 100lappen....)
Apoteket har asfula toppar som används vid operationer, vid t.ex. bröstförstoringar eller om man har bröstcancer. De funkar bra och är jättesköna efter graviditeten och man slipper ha ångest för man dränker de i bröstmjölk å bebiskräk för de e bara å kasta med gott samvete sen.

Sporttopp?

Jag hade inte problem med tittsen förrän några dagar efter förlossningen;) Använde bygelbehå från + till att jag slutade amma när dottern var 8 månader:)

Vad är en sporttopp? :confused: *helt rudis*
skönt att du slapp besvär fören efter förlossningen!

Jag har gått ned ca 50 kg och jag var så glad att tuttarna minskade, men nu har det som sagt var vänt... :crazy:

Tack för tipset om Change! Ska genast googla!!!

Babyproffsen har. Både bh och top. Jag köpte en top men det var inte min grej. Skön i början dock.

Minimundus har skitbra saker. Googla. Jag köpte 70E där. Fanns betydligt större storlekar med liknande omkrets.

:bow: Tack!
Vad bra att jag faktiskt frågade för jag var lite ledsen och uppgiven igår. Men nu låter det ju som att det finns lösningar! :-D

Så mitt råd är faktiskt att försöka hitta toppar som du kan ha länge, växer tuttarna som mina gjort får man köpa bh varannan vecka (tack och lov fanns ju min storlek på lindex för under 100lappen....)
Apoteket har asfula toppar som används vid operationer, vid t.ex. bröstförstoringar eller om man har bröstcancer. De funkar bra och är jättesköna efter graviditeten och man slipper ha ångest för man dränker de i bröstmjölk å bebiskräk för de e bara å kasta med gott samvete sen.

Men alltså toppar...?
Jag har H kupa. Det är big boobs vi pratar om. :o När jag hör topp tänker jag såna lite tajtare linnen.?

Just den toppen som jag köpte på Babyproffsen funkar till större byst. Trots att det är strl S M L XL osv. Jag fick köpa S tror jag. Funkade jättebra i början till mina jättetuttar.

Jag hade ingen bh med byglar under amningen, var jätteskönt med bygellöst då.

Funderar på att prova mina amningsbh-ar bara för att se hur små tuttar jag har nu. :D Mina har faktiskt blivit mindre efter amningen. Sketagött!!!

Ett tips till:

Köp inte för stor bh runt om. Jag blev i alla fall en hel del vidare om revbenen de sista månaderna och fick ha en förlängare att knäppa med. Rekomenderar att köpa en sådan, eller tre. Billigare än att köpa nya bh-ar.

Man blir rätt fort smalare igen om revbenen efter förlossningen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka