bettlöst/sidepull

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 076

jos

Trådstartare
funderar på att skaffa bettlöst träns till min ponny (ska dock pröva först att rida i grimma och se hur han reagerar utan bett.), och det finns att köpa överallt. men jag hittar inget i ponnystorlek! :crazy:

nån som vet var man kan hitta det? eller kan man köpa ett i cob/full och sätta alla spännen på minsta hålet?

Sv: bettlöst/sidepull

Det beror på hur stor ponnyn är. Om du inte hittar sidepull i ponnystorlek tycker jag du ska köpa ett i Cob och sedan sätta i innersta hålen, om det frotfarande är för stort kan du göra fler hål med en håltång.

Hööks har ju ett billigt (vet ej om det är bra) men storlek i ponny om jag inte minns fel, iaf hade de i X-F och det är jag tacksam för. *borde komma snart* ;)

kvalitén är inte så viktig, jag vill mest bara se om det funkar på honom, så billigt är bra. :)

tack.

jag köpte från ngt ställe där de bara säljer western grejor, vet att det hette ngt som började på W (dock ej innehållande western ordet) ska fundera o återkomma.
Mitt var rätt stort men gick bra att spänna in, han har i vanliga fall cob

sedärja! tack så mycket. de var ju lite dyrare, men rätt storlek i alla fall. ska tänka på saken!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 191
Senast: sweep
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Lavinia
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
973
Senast: Shixle
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka