melvin

Trådstartare
vad blir det för skillnad om man rider med ett rakt tränsbett, jämfört med om man rider med ett tredelat? om man nu tänker lite krasst på bettets inverkan. Om man rider en häst som tenderar att hänga sig lite i bettet, vad är då det bästa av rakt och tredelat?

Sv: bett

I det fallet är det tredelade bättre det inbjuder inte till att hänga sig i handen överhuvudtaget. Ett rakt bett är bättre till hästar som backar av ifrån handen och som inte söker kontakt med bettet.

Sv: bett

okej, men till en häst som inte alls vill söka sig till bettet då, en som liksom spjärnar emot?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: Sesca
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
712
Senast: Fiorano
·
Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
1 957
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila