åke

Trådstartare
Vilket/vilka bett föredrar ni att köra unghästar på?
Själv vill jag ha ett 2 eller gärna 3 delat med parerstänger på.Tycker att hästen blir mjuk och följsam av det.

Sv: Bett?

Jag sätter alltid ett lätt böjt rakt tränsbett på dem i början, då ska dom inte ha någon anledning till att dra upp tungan för att bettet "klämmer". Kombinerat med remontnosgrimma så får de stabilitet i munnen. Kännsliga hästar får lång tid på sig att vänja sig vid bettet och vi tömkör då med kapson över tränset.
/M

Är det någon som vet en bra sida med bett? Behöver ett på16.5cm. Gärna 3 delat eller rakt. Det verkar hopplöst.

16,5?? :eek:

Försök med skansenakvariet... ;)

Eller så kanske Crocodile Dundee har nåt liggandes i bushen..knappast troligt att det är tre-delat dock.. ;)

Hoppas du inte tar illa upp! :angel: :D

Trygg skrev:
16,5?? :eek:

Försök med skansenakvariet... ;)

Eller så kanske Crocodile Dundee har nåt liggandes i bushen..knappast troligt att det är tre-delat dock.. ;)

Hoppas du inte tar illa upp! :angel: :D

Hmmm. Är du luka stor i truten som min lilla kuse tro? :rofl: :idea: :angel:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Träning Hur brukar ni göra med era unghästar? Rider ni in själva eller lämnar iväg? Har ni egna system eller följer ni en ”standardmall”? Vid...
2
Svar
21
· Visningar
1 760
Senast: miumiu
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka