B

bubblan

hejsan
jag har en liten undran bara...
är det någon som vet var man kan få tag på stora westernbett,
min tjej har 16,5 på vanligt tränsbett men jag skulle kunna gå ner lite i storlek beroende på bett och jag skulle behöva ett w-träns i minst x-full.
Tacksam för svar

Sv: bett

:o OJ oj oj, är det verkligen möjligt att din pålla har så stor mun?

Min "lilla" vän (178cm mkh) har x-full i träns och jag har haft 14.5 i bett på honom, men så var jag nere i skåne hos en tandläkare och passade bla. in ett nytt bett och han skall bara ha 11.5-12.0

Ligger ditt bett verkligen rakt i munnen och hur mycket sticker ut på sidorna?

bettet är utprovat av en tandläkare.
Jag har haft 14,5 förut men det var för litet,därför blev jag rek att använda ett större men fick bara tag på ett 16,5,därför skrev jag att
jag skulle kunna ha ett mindre bett.Jag har inte hittat ett som är 15,5. Problemet är som sagt att hitta ett westernbett i rätt storlek.
Min häst är inte så himla stor,166 cm men hon är grooov.

Vad men ar du med "Westernbett"? Du kan ju fortsätta med det gamla om du tycker att det passar...

Med ett westernbett menar jag att när jag tävlar vill jag använda mig av stångbett(hon är van att ridas på stång) och ej ett vanligt
tränsbett,det är mycket lättare att rida med en hand på ett stångbett och så är ju stångbett mycket tjusigare :smirk:
Men än en gång det är svårt att hitta ett bett som är större än 12,5
inom western eftersom det verkar vara standarmått.
Är det ingen som vet var det finns den typ av bett???

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
555
Senast: Oknytt
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
548
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama