matildadahlgren

Trådstartare
Jag har ett dressyrsto sedan ca tre veckor tillbaka. Just nu rids hon på ett tvådelat bett med fasta ringar, alltså det bettet vi fick med henne. Jag tycker det funkar helt okej i dressyren. Men i hoppningen blir hon väldigt het och stark. Därför har jag börjat fundera om man ska kolla på lite andra bett. Tänkte att det kanske är någon här som vet något bett som skulle kunna funka att ha i just hoppningen. Hon är en väldigt känslig häst men blir som sagt väldigt på i hoppningen. Har tänkt prata med min hopptränare ang detta men har inte haft några träningar med nya hästen än. Och om ni har några förslag så har jag en chans att läsa på lite om bettet innan. Några förslag?
 
Jag tycker du ska prata med din tränare först. Det är jättesvårt att ge råd utan att ha sett hästen in action. Det går ju att köpa tio dyra bett som inte funkar, men det är bättre att få ett kvalificerat råd och kanske låna och prova innan köp.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 039
Senast: dukie
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 541
Senast: villhöver
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp