Bett, Topreiter

M

malinvz

Hej !

Jo jag undrar lite om de här betten från Top reiter, vad har dom för funktion? till vilka hästar funkar dom bäst på ? osv.
TRENSEN_ZAUM.cfm

det är de med ringar, korta stänger, och rullar i mitten.
:smirk:

Sv: Bett, Topreiter

Jag gissar på att du menar halvstånget. Det fungerar som så att om du har en häst som hänger på bettet kan du lyfta med halvstånget. Jag gissar på att eftersom det är stänger även där du fäster bettet så blir det ett litet tryck på nacken också?

Jag använder det på min häst ibland och tycker att det är väldigt svårt att rida med det. Jag har också krånglat till det för mig och min häst med det bettet. Så nu använder jag det yterst sällan och väldigt försiktigt.

Jag är inte helt säker på att jag har rätt, men det är iaf vad jag har fått höra.

okeej :) känner folk som andvänder det fast dom knappt kan rida, pga att hästarna enligt dom blir "lydigare". så ja undrade vad det egentligen var till för :smirk:

Min kompis använder ett sådant men bara på tävling , och hon tycker att det fungerar bra :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 727
Senast: Häst_
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka