Bett-storlekar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare twinstar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 879
T

twinstar

Varför är det så svårt att hitta storlek 10-11 på bett?

De flesta börjar på 14 och går upp till 21-22....
Jag blir tokig.

Vad gör ponnyägarna?

Sv: Bett-storlekar!

21-22 ?? det kan inte vara längden du pratar om nu va? Är det bettets tjocklek?

Det vanligaste tränsbetten brukar finnas upp till ca 14,5 cm i längd och ner till 10,5 cm brukar de flesta gå iallafall!

Rekomenderar bridongbett.
Men jag har för mig att globus har smala bett, kolla där, dessutom ganska billiga.

Om du menar tjockleken..
Jag köpte ett tredelat Globus till min ponny, och det var riktigt smalt och fint. Hon har 9,5 cm, men min syster köpte ett likadant i 11,5 och det är nästan lika smalt. Jag måste nog mäta hur tjockt det är, men jag tror att det är smalare än 14 mm...
Hööks raka tränsbett är också smalt, och fanns i många storlekar.

Senast ändrad av en moderator:

Vilka mått räknar du efter då? tjockleken? :confused:. längderna brukar inte vara över 14. Finns inte så många hästar med så långa munnar :idea:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 191
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Valle
·
Hundträning Jag tänkte börja träna specialsök lite på skoj med båda hundarna :) Sitter därför och är i begrepp att beställa dels bitar av röd Kong...
Svar
13
· Visningar
770
Senast: WildWilma
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka