Bett som gnisslar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 551
N

Notorius

Mitt D-ringsbett gnisslar när jag rider, vad fasen gör man åt det?
Det är här (se bild) det gnisslar:

alb_showpic_id309704.html

Hmm liten bild :p

Sv: Bett som gnisslar

Innan jag bytte ut Brisses bett till kortare varianter hade han ett eggbett som gnisslade rätt bra. Brukade smörja det med olja (raps eller majs) och då slutade gnisslandet. :bow:

Jag la mitt i matolja.
Nu gnislar det inte mer :idea:

Hehe, är det det bettet jag köpte av dig domino ;) För jag tycker minsann att det gnisslar lite nu oxå ;) Men jag ska testa att smörja det med olja då!

Tja tusen gånger bättre med att bettet gnisslar än att hästen gör det! och Roy är så nöjd med sitt nya raka bett :)

Vad roligt att höra! :)
Javisst, ett gnisslande bett är bättre än en gnisslande häst ;)

Ska testa. Ska man skölja av matoljan sen då? Innan man stoppar in det i munnen på hästen.

Det spelar nog ingen roll om du sköljer bort oljan efter att du smörjt den lite. Men att torka av den eller nåt så att du inte fläckar ner dig själv eller nåt vore kanske bra. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 191
Senast: sweep
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
943
Senast: Fiorano
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Valle
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
392
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka