Bett fråga mm

urkella

Trådstartare
Undrar vad ni har för bett på era hästar när ni tävlar/rider terräng bana. Min häst är väldigt het ute och har testat dt mesta.. utan någon vidare framgång.. i dressyr har han vanlugt bett å vid hoppning tre-delat.. så han lyssnar hyffsat i ridhus eller på banan.. men ute så älskar han och springa.. snälla hjälp mej :crazy:

sen en annan fråga.. e det försent på året att ta fälttävlans kortet eller kommer det mer kurser.. typ på Udden.. ligger närmast. Kan man ta fälttävlanskortet i Tingsryd.. har hört dt men vet inte..

Sv: Bett fråga mm

udden brukar ha kurser lite nu å då, kolla deras hemsida

min häst e åxå väldigt stark i terrängen.....jag rider på hissbett för tillfället
annars kan man ju testa pelham el jaktkandar tex, men de kanske du redan gjort?
de finns ju kombinationsbett åxå typ myler....

Du ska vara glad att du har stor häst! Då får du ju rida med de flesta betten..det är värre på ponny, för då är man så begränsad! Jag tror att jag har testat alla bett som är godkända för ponny.. min häst tror nämligen han är odödlig och backar inte det minsta i terrängen..så det gäller att min handbroms fungerar! :crazy:

Jag har just testat ett myler kominationsbett på min häst. Han funkar väldigt bra på det. Han blir lätt het men är samtidigt väldigt känslig i munnen så pelham eller annat stångbett är inte att tänka på. Jag har inte ridit någon fälttävlan på det än men har tränat terräng på det. Ska rida på det i helgen så jag får väl återkomma med rapport då!

jo köpte till å me ett mylerbett då tränarn sa att dt va bra.. men han pinar på glatt iaf :crazy: Sen har jag tästat dt andra.. bett är ju inte dt billigaste så har ju inte råd å köpa nått för att tästa sen så kanske dt ändå inte funkar :crazy:.. men får kolla runt lite :smirk:

...........................................

Liknande trådar

Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 580
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 180
Senast: As_Vegas
·
R
Utrustning Hej! Jag rider ett arabsto som är lite "under utbildning". Förra ryttaren red på Pessoabett, med sidostycket fäst i ringen högst upp...
Svar
15
· Visningar
1 732
Senast: vblpower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka