Betsa möbler när det är kallt ute

BernT

Trådstartare
Jag ska betsa några stolar som står i förrådet, och kommer få stå där över natten eftersom det luktar så jävligt av betsen. Kan man betsa när det är typ 3-5 + ute? Är nån grad varmare i förrådet. Har ett garage jag skulle kunna stå i också men det är inte uppvärmt heller.
 
Jag ska betsa några stolar som står i förrådet, och kommer få stå där över natten eftersom det luktar så jävligt av betsen. Kan man betsa när det är typ 3-5 + ute? Är nån grad varmare i förrådet. Har ett garage jag skulle kunna stå i också men det är inte uppvärmt heller.

Största risken är nog att det kommer torka extremt långsamt
 
Funkar bets på samma sätt som målarfärg? Kompisar till mig köpte hus för några år sen där färgen på altanräcket i princip helt släppte 6 månader att de hade flyttat in. Vissade sig att säljarna hade målat altanräcket mitt i vintern/i januari. Det funkade tydligen inte för den färgen. Hur kallt det var den vintern kommer jag inte ihåg men skulle gissa någonstans mellan -5 och plus 3. Så frågan är väl om bets påverkas på samma sätt som utomhusmålarfärg.
 
Det kanske beror på vilken sorts bets det är? Använder du lackbets kan det förmodligen ta orimligt lång tid innan det torkar. Men om du använder betspulver som blandas med vatten tror jag att temperaturen inte har så stor betydelse.
 
Det kanske beror på vilken sorts bets det är? Använder du lackbets kan det förmodligen ta orimligt lång tid innan det torkar. Men om du använder betspulver som blandas med vatten tror jag att temperaturen inte har så stor betydelse.
Det är lackbets vill jag minnas. Jag ska göra nästa steg i min möbelrenovering först på söndag så om jag gör idag kanske det är torrt tills dess? När jag gjort annars så har det torkat på typ en timme men då var det typ i september. Eller ja, det kändes torrt då och färgade iaf inte av sig.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 777
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 507
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 961
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 142
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp