M

moony

Hejsan!
Har sedan länge fodrat med "vanlig" betfor, men nu råkat köpa pelleterad betfor.
Nu undrar jag om det finns någon som vet ungefär hur mkt 0.5 l "vanlig" betfor motsvarar i pelleterad betfor?

// Jossan
 
Förr fanns det angivet på sockerbolagets (dansico.se?) hemsida vad betforn vägde, är inte säker på att det finns kvar längre.

Pelletsen väger ungefär dubbelt så mycket som snitseln, jag har för mig att det var 325 resp 640 g/l.
 
En dl snitslad betfor väger (enligt min våg) 15 g och en dl pelleterad betfor väger (enligt andras uppgifter) 35 g. Verkar det överensstämma med andras värden? Tror att det ska vara riktiga uppgifter.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 550
Senast: Blyger
·
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
963
L
Mat Först så förlåt om dethär är en lite konstig fråga! Men jag bara skulle tycka att det var intresant att veta hur andra tycker. Men om ni...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
8 145
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 643
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fråga?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp