M

moony

Hejsan!
Har sedan länge fodrat med "vanlig" betfor, men nu råkat köpa pelleterad betfor.
Nu undrar jag om det finns någon som vet ungefär hur mkt 0.5 l "vanlig" betfor motsvarar i pelleterad betfor?

// Jossan

Förr fanns det angivet på sockerbolagets (dansico.se?) hemsida vad betforn vägde, är inte säker på att det finns kvar längre.

Pelletsen väger ungefär dubbelt så mycket som snitseln, jag har för mig att det var 325 resp 640 g/l.

En dl snitslad betfor väger (enligt min våg) 15 g och en dl pelleterad betfor väger (enligt andras uppgifter) 35 g. Verkar det överensstämma med andras värden? Tror att det ska vara riktiga uppgifter.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
999
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
422
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama