Betfor tips!

Minilott

Trådstartare
Nu när kylan kommit så har jag ett smart tips !
Ta med en vattenkokare till stallet,så kan du värma vatten och blanda tex betforen! Hästarna älskar det,hua för att äta iskallt foder... Jag har inte vattenkoppar så när det är riktigt kallt så brukar jag hälla i varmvatten i vattenspannen i boxen,inte så det är varmt men inte direkt fryspunkt heller:) Hej hopp!

Sv: Betfor tips!

Jag gör precis samma sak. Jag gjorde det förra höst/vinter med. Hstarna älskar det!!:love:
Att hälla varmt vatten i vattenhinken är bra för dels blir det lite varmare i stallet och vattnet slipper frys och få en isskorpa.

Jag tycker de dricker mer vatten också när det är ljummet och inte iskallt.

Betfor är perfekt att blanda med varmt vatten, då sväller det fortare!

varmt vatten? alldri tänkt på att man kan hälla varmt vatten på betforn..men blir de inte kallt endå sen? när de svällt klart o så?

jo det är klart att det blir men jag värmer lite precis innan jag utfodrar så blir det ju ljummet och smaskens till maten... hajjar du?:banana:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Idag vaknade jag klockan nio av telefonen som ringer. Det är min ponny i stallet som har buksmärtor så jag åker genast ner och...
Svar
11
· Visningar
3 855
Senast: gloiredor
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 868
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 446
Senast: Madick
·
Hästvård Det här blir långt, men jag måste ju ge all bakgrundsinfo. Hästen är 4 år, fullblod i full tävlingskondition, aldrig varit sjuk...
Svar
16
· Visningar
1 692
Senast: BitterAss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka