betfor till unghäst

S

svartvit

Hörde av en bakant att det inte skulle va så bra att ge unghästar betfor. Min pålle ger jag 1 liter torr betfor fördelat på två tillfällen. Är det för mycket? Vill ju ge han nåt gott samtidigt som jag behöver få upp kalciumet.

Sv: betfor till unghäst

Har aldrig hört att unghästar inte skall äta betfor, låter som en skröna!
Mängden du ger verkar väl helt OK.

Jag kan aldrig tro att det skulle vara fel.

Om man hör saker man inte förstår så frågar man VARFÖR till personen som sa det. Det är enklast :D Då får man också fram om det är rent bullshit eller om det är något som kan ha verklighetsförankring.

Jag har alltid gett mina unghästar berfor. Unghästen jag har nu får 3 dl torr betfor om dagen. Mängden beror ju på hästen.

Jag har alltid gett mina unghästar betfor. Unghästen jag har nu får 3 dl torr betfor om dagen. Mängden beror ju på hästen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
999
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
576
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama