Betfor på morgon eller kväll?

Puppan

Trådstartare
När är det bäst att ge hästarna betfor?
Är det någon skillnad om man ger betforgivan på morgonen eller på kvällen och isåfall varför?
 
Sv: Betfor på morgon eller kväll?

Mina får både morgon och kväll. Men dom får såpass lite, ca 100 gr/gång. Mest för att jag blöter all maten och det blir saftigare med betfor i.

Min massör rekommenderade om man bara ger betfor 1 mål/dag el om man ger en större mängd att man ska ge på morgonen isf. Annars står dom och lagrar energi över natten som dom ej kan göra av med. Hurvida det stämmer el ej vet jag inte? Med större mängd borde vara 500 gr och uppåt kankse?
 
Sv: Betfor på morgon eller kväll?

knappast...seplar ingen som helst roll..vadå lagrar energi ?? Betfor ger ju snabb energi...
 
Sv: Betfor på morgon eller kväll?

Jag vill inte ha betforen i blöt så länge som det bli över natten, därför ger jag helst på kvällen. Då har den bara legat i blöt ett par timmar, eftersom jag oftast är i stallet på eftermiddagen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 600
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
692
Senast: Stålvilja
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 050
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 187
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Hur är processen

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp