Grängesberg
Trådstartare
Har mina 3 hästar på bete, 2 av dem klarar sig hyggligt mot knotten, bromsen osv, visst, lite bett får dom men inte alls som den 3, min gamling, fy 17 vad biten han är, verkar inte lida, men JAG lider av att han blir så utsatt.
Det är första året som han har såhär, andra år har det vart en av skimmlarna som haft det värst.
Är upp och smörjer dom varje kväll och de är switchade.
Det värsta är att odjuren har bitit honom så hemskt i öronen, har aldrig sett dess like...fy, min stackars gammelgubbe.
Har en sådan där flughuva med öron, lite stor är den nog men vågar man ha den på över natten på betet, är lite rädd att han ska fastna, ogillar att ha något på dom när de är i det fria.
kanske borde jag sätta på honom mössan några dagar.
Nu smörjde jag salva i öronen, alltså på insidan av örat, där det var som värst av bett.
Någon annan som har mössa på bete?
Det är första året som han har såhär, andra år har det vart en av skimmlarna som haft det värst.
Är upp och smörjer dom varje kväll och de är switchade.
Det värsta är att odjuren har bitit honom så hemskt i öronen, har aldrig sett dess like...fy, min stackars gammelgubbe.
Har en sådan där flughuva med öron, lite stor är den nog men vågar man ha den på över natten på betet, är lite rädd att han ska fastna, ogillar att ha något på dom när de är i det fria.
kanske borde jag sätta på honom mössan några dagar.
Nu smörjde jag salva i öronen, alltså på insidan av örat, där det var som värst av bett.
Någon annan som har mössa på bete?