Betesinvänjning

Sv: Betesinvänjning

Jag har precis släppt ut dom på gräs hela dagen. Dom fick en jättestor,ny, hage idag! Dom galopperade runt halva kvällen och var så lyckliga! Om ca 1-2 veckor går dom ute dygnet runt har jag tänkt.
 
Sv: Betesinvänjning

Jag släppte på bete idag, men vi har haft gräs i hagarna så jag behövde ej vänja in!
 
Sv: Betesinvänjning

Jag betar henne vid hand i 20-30 minuter(har betat henne i 2 dagar). Det finns inte så mycket som ett litet grässtrå i hagen hon går i.
 
Sv: Betesinvänjning

Mina går ute dygnet runt. Stor hage med mycket gräs. Men så har de haft tillgång till gräs från första stund det började växa....
 
Sv: Betesinvänjning

Jag håller på vänjer in min nån timme om dagen, ska släppa honom på bete runt 1 Juni :D!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 052
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
571
Senast: skiesabove
·
Hästvård Det finns så lite att läsa och det som finns är jättehemskt. Det vi vet är att den är född med det men det är alla hästar som har...
Svar
3
· Visningar
643
Senast: Grazing
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 726
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp