Beteende eller tillfällighet?

M

millansnillan

När jag kelade med valpen (han är så enormt kelsjuk :love: Ska riktigt go in sig och pussas :love: :love: :love: ) så gjorde han en sak. Vet inte om det är ett beteende eller tillfällighet, låter er avgöra.

Han öppnade munnen och satte den över armen på mig, så man arm var inuti munnen på honom. Han bet inte utan bara höll munnen där ett tag (utan att tänderna stötte i mig) och sen fortsatte han kela med mig.

Kom på en annan sak med.
Ibland när man ropar på honom och han kommer så kan han bete sig underlägset som jag tror att det är, inte helt säker.

Han kommer mot en, han liksom kryper fram. Öronen lätt bakåt och han har hela tiden ögonkontakt. Svansen är låg men viftar hela tiden. Han verkar lekfull men ändå underlägsen.
Såfort han kommer fram så antingen sätter han sig och tittar på en (öronen lätt bakåtstrukna, svansen leker propeller :p ). Såfort man tar handen mot honom så slänger han sig på rygg direkt och är överlycklig och ska leka.
Ibland så lägger han sig på rygg direkt.

Vad betyder detta?

Sv: Beteende eller tillfällighet?

Vissa hundar visar sin :love: genom att försiktigt ta en hand / arm i munnen..
Att hunden kommer till dig i "fjäskstil" ålande, viftande på svansen och slänger sig på rygg, för att sen vilja leka, är hundens sätt att säga " titta vad liten & ofarlig och snäll jag är..Var snäll med mig, Ska vi leka lite"
Kan vara att den känner sig lite osäker i situationen
Låter som en trevlig, möjligtvis lite förarvek hund.. Finns det bild ??

Hoppas verkligen inte att han känner sig osäker med mig, är det det som menas med förarvek? :(

Bild på hunden eller beteendet? :p

:rofl: Bild på hunden såklart....
Med förarvek menar jag en hund, som är lite känsligare för sin förares röst och kroppsspråk och som gärna vill vara till lags... Inget negativt alltså.... Åtminstånde menar inte jag något negativt med det... Det är ju en grej som du INTE kan påverka / orsaka måste jag tillägga känner jag.. hmmm lite virrigt blev det, men hoppas du förstår vad jag menar ändå ;)

Jag anade det men var tvungen att fråga :angel:
Känns lugnande iallafall att det inte är mitt fel, sen är ju å andra sidan en hund som vill vara till lags och är känslig för signaler bra. Om det inte går till överdrift vill säga.

Nåja, du bad om bilder :angel:

Ludde023.jpg

Konstig grimas, 12 veckor gammal.

Ludde2003.jpg

Vet inte om man ska våga gå i vattnet, 12 veckor.

Ludde2031.jpg

Inte kelsjuk, 12 veckor

Ludde3004.jpg

Hans favoritsovplats som 14 veckor gammal. Nu är han lite för stor för att sova där stackarn.

17 veckor:
Ludde4046.jpg

Ludde har nyss badat och tittar nu ut över sitt kungarike.

Ludde4104.jpg

Busat i skogen och vilar ett tag.

KopiaavLudde4113.jpg

Ännu en gång ser Ludde ut över sitt kungarike.

Hade visst lite bilder :angel:

Tror han kommer att bli en enormt trevlig och sammarbetsvillig hund med rätt uppfostran :love: Ska gå en valpkurs till hösten för att få till starten.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 381
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar