D

Djur92

Ni som har släppt era hästar på bete nu stödfodrar ni något?
Vad isåfall?
Går dom i en hage med mycket gräs eller lite mindre?

Sv: Bete

När man släpper på bete så bör man lägga ut grovfoder. Detta för att det första gräset innehåller lite växttråd. Sen om du behöver stödfodra ser du på hästens hull, dvs om du inte har sådan koll att du ser på betet OM det är bra.

Senast ändrad:

Min får mineraler och en liiiiiiiten skvätt Speedi-Beet (½ dl torrt, det blir ändå ca 2 dl när det är blött) med glucosamin i.

Mina fick hö i hagen fram tills för 1 v sedan.. gräset växer som bara den och i takt växer även deras magar=) De får mineraler och lite att blanda ut i... Tävlingshästen får även ´½ kg havre om dagen

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
600
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka