Betalning i samband med överlåtelse

Philosophia

Trådstartare
I samband med överlåtelsen när lån löses och resterande belopp betalas ut till säljaren, ska då inte pengarna komma in direkt på säljarens konto?

Våra köpare tog över bostadsrätten i morse och vi har löst våra lån för bostadsrätten, osv, och jag skulle precis sätta mig och lösa vårt överbryggningslån för huset, men resten av köpeskillingen från bostadsrätten finns inte på kontot än. Brukar det dröja? :confused:
 
I samband med överlåtelsen när lån löses och resterande belopp betalas ut till säljaren, ska då inte pengarna komma in direkt på säljarens konto?

Våra köpare tog över bostadsrätten i morse och vi har löst våra lån för bostadsrätten, osv, och jag skulle precis sätta mig och lösa vårt överbryggningslån för huset, men resten av köpeskillingen från bostadsrätten finns inte på kontot än. Brukar det dröja? :confused:
Nej?

Beroende på om ni gjorde transaktionerna på bankkontoret - då borde summorna förts till respektive ställe. Om en privatperson för över pengar från ett konto till ett annat så kanske det kan dröja?

Jag hade kollat med banken hur det gjordes.
 
I samband med överlåtelsen när lån löses och resterande belopp betalas ut till säljaren, ska då inte pengarna komma in direkt på säljarens konto?

Våra köpare tog över bostadsrätten i morse och vi har löst våra lån för bostadsrätten, osv, och jag skulle precis sätta mig och lösa vårt överbryggningslån för huset, men resten av köpeskillingen från bostadsrätten finns inte på kontot än. Brukar det dröja? :confused:
Vi sålde också myss och resterande pengar var inte inne förrän dagen efter. Vi förutsatte att det hade och göra med att pengarna kom från en annan bank.
 
Känns ju som att det dygnet inte gör någon större skillnad direkt :D Men varför bad ni inte köparens bank att lösa det lånet direkt? Vi skrev upp alla lån som skulle lösas med köpeskillingen och så löste deras bank alltihopa. Vi fick bara insatt vinsten som blev kvar efter allt blev löst.

Men hade ni något överbryggnadslån? På ursprungliga likvidavräkningen fanns både överbryggningslånet och lånet på den bostad som vi sålde med, men det var tydligen ett misstag så det ändrades.
 
Men hade ni något överbryggnadslån? På ursprungliga likvidavräkningen fanns både överbryggningslånet och lånet på den bostad som vi sålde med, men det var tydligen ett misstag så det ändrades.
Ja det hade vi. Vad konstigt, men vår mäklare sa att det är från bank till bank men vanligtvis är det inga problem.
 

Liknande trådar

Samhälle Beställde en grej på nätet den 29:de februari och betalade direkt via mitt kort. Betalningen låg sen som skyddat belopp. Nu på morgonen...
Svar
12
· Visningar
1 777
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 180
Senast: Meggan
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 646
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Kan någon svara på den frågan? Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt...
2
Svar
22
· Visningar
3 536
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp