karolinakempe
Trådstartare
För att göra en lång historia kort så hade min häst en böld mellan ganacherna som inte var kvarka utan en lokal inflammation och av detta var det bara en liten sår skorpa kvar (stor som en ärta) när detta hände min på en klinik 3 v efter bölden.
Min valack var kraftigt halt på höger fram och det har verkligen synst att det satt i bogen.
Tog ut en vet som titta och rekomenderade ET, tog ut en ET som tittade och inte ville ta i honom då han var för halt, rekomenderade mig att åka in på klinik och röntga samt ev bedöva bog leden.
Jag sätter mig och ringer runt och får en tid på en klinik dagen efter och blir jätte glad.
Tar ledigt halva dagen från jobbet och åker i väg.
Kommer fram till kliniken och går in, skriver alla papper och vet kommer. han hälsar på hästen och kliar honom, upptäcker då sår skorpan mellan ganachen och blir galen. Jag undrar vad problemet är och han skriker åt mig att hur understår jag mig att komma till hans klinik med en häst som har ett sår mellan ganachen. Jag börjar då förklara att såret inte är något problem utan han är halt h.f. berättar även att en vet har tittat på det för 3 veckor sedan , samt att kvarka prover tagits och visat negativa.
Vårat stall har aldrig varit i karantän eller så.
Han fortsätter att skrika åt mig att det skiter han i och min häst börjar bli nervös av denna man.
Han säger då klart och tydligt.
-jag vill inte ha er på min klinik. Ni är inte välkommna.
blev jag helt enkelt utkastad.
Ingen kan förstå sig på detta, inte stall ägaren eller någon av mina tränare som jag ringt.
Men nu till det roliga
tror ni inte en räkning på 1000kr faller ner i lådan i dag.
vad kan jag göra åt det??
har han rätt att ta betalt trots att han inte ens tittade på hältan?
Det var ju han som ville bli av med oss.
pratade med min vet som tyckte detta var för j*vligt.
står ju fortfarande med en halt häst som måste in på röntgen.
Min valack var kraftigt halt på höger fram och det har verkligen synst att det satt i bogen.
Tog ut en vet som titta och rekomenderade ET, tog ut en ET som tittade och inte ville ta i honom då han var för halt, rekomenderade mig att åka in på klinik och röntga samt ev bedöva bog leden.
Jag sätter mig och ringer runt och får en tid på en klinik dagen efter och blir jätte glad.
Tar ledigt halva dagen från jobbet och åker i väg.
Kommer fram till kliniken och går in, skriver alla papper och vet kommer. han hälsar på hästen och kliar honom, upptäcker då sår skorpan mellan ganachen och blir galen. Jag undrar vad problemet är och han skriker åt mig att hur understår jag mig att komma till hans klinik med en häst som har ett sår mellan ganachen. Jag börjar då förklara att såret inte är något problem utan han är halt h.f. berättar även att en vet har tittat på det för 3 veckor sedan , samt att kvarka prover tagits och visat negativa.
Vårat stall har aldrig varit i karantän eller så.
Han fortsätter att skrika åt mig att det skiter han i och min häst börjar bli nervös av denna man.
Han säger då klart och tydligt.
-jag vill inte ha er på min klinik. Ni är inte välkommna.
blev jag helt enkelt utkastad.
Ingen kan förstå sig på detta, inte stall ägaren eller någon av mina tränare som jag ringt.
Men nu till det roliga
tror ni inte en räkning på 1000kr faller ner i lådan i dag.
vad kan jag göra åt det??
har han rätt att ta betalt trots att han inte ens tittade på hältan?
Det var ju han som ville bli av med oss.
pratade med min vet som tyckte detta var för j*vligt.
står ju fortfarande med en halt häst som måste in på röntgen.