Betala för tränarens tävlingskostnader?

alazzi

Trådstartare
Kryptisk rubrik. Här är förklaringen: Dotterns tränare sa idag på klubbens tävlingsmöte att hon vill att eleverna betalar tränarens hotellkostnader och uppehälle när vi åker på tävling tillsammans. Till saken hör att tränaren tävlar själv och tidigare år så har hon inte coachat sina elever alls utan de har fått klara sig själva eftersom tränaren har haft sin egen häst att ta hand om.

Tränaren säjer att det är det vanliga, att eleverna står för tränarens kostnader på tävling. Ja, om tränaren enbart åker med som coach kan jag köpa resonemenget men inte när tränaren tävlar själv?

Jag har coachat min dotter själv och varit groom så tränarens eventuella hjälp har inte behövts. Men övriga elever blev lite ställda. Ingen vågade säja något men ansiktsuttrycken var talande.

Så, hur vanligt är det att eleverna betalar för coachning på tävling? Och att du betalar som för en vanlig ridlektion på tävling för att få hjälp på tävling?

Sv: Betala för tränarens tävlingskostnader?

Om det är vanligt vet jag inte.

Skulle ha sagt vad jag tyckt i ditt läge. Ska ni betala för hennes hotelvistelse ska hon inte tävla någon häst själv och hon ska finnas där för eleverna. Tävlar hon en häst själv får hon själv betala för sin hotelvistelse.

Jag kommer inte betala något. Men jag var inte villig att ta det tjafset på mötet utan det kommer jag att ta mellan 4 ögon om det blir aktuellt. Dottern tränar ytterst sällan öht eftersom hennes intresse är svagt. Hon vill gärna tävla så tränadet brukar komma igång inför säsongen. Och om det blir tjafs om betalning så blir resultatet att dottern helt slutar att träna för tränaren.

Hästen är min så det är mest jag som rider och så har dottern fått starta i någon "skritt och trav" klass när vi ändå är på plats.

Eftersom du tydligen är i Tyskland, får du höra med tyskarna hur det brukar vara där. Men här i Sverige lär det inte vara vanligt vad jag vet, om man inte rider i eliten då, som möjligen ser lite annorlunda på betydelsen av en tränare att prata taktik med.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skulle vilja höra vad ni tycker om detta: Jag har en häst på heltid som jag tränar och tävlar och som ägs av en person som...
Svar
6
· Visningar
1 626
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix