Betäcka, hur hittar jag lämplig hingst ?

ohpus1

Trådstartare
Ber om ursäkt om jag lagt tråden fel :o

Ja funderar lite på att betäcka mitt (fullblod)sto..
Hon börjar bli gammal och tanken är isf att behålla fölet själv, som ridhäst.
(Hon har fått föl tidigare)
Men hur väljer/hittar jag lämplig hingst ?
Stoet hoppar grymt bra, men har inte världens bästa steg ;)
Jag är inte ute efter att få fram en elit häst, utan en allround/hobbyhäst, gärna ngt större än stoet (163 cm)
Hur skulle ni tänka/göra?

Hon är linjeavlad på Northern Dancer, om det har ngn betydelse:confused:

Sv: Betäcka, hur hittar jag lämplig hingst ?

Om du vill ha en ridhäst efter ett fullblodssto ska du kanske kolla Fullblodstråden under Gnägg. Där är det många som har fullblod som ridhästar. Här är det mest galopp som gäller.

De flesta fullblod har mycket Northern Dancer nu för tiden och det man får titta efter är genom vem det kommer. Har förstått att han inom halvblodsaveln anses ge dåligt temperament men det är egentligen tvärt om - inom fullblodsaveln är han känd för att han har lugnat ner hästarna...:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag håller på att gå under totalt. Jag har ett fantastiskt fint islandssto f -09 som jag köpte när hon var 2 mån gammal. Hon är helt...
2
Svar
21
· Visningar
2 696
Senast: elfi
·
Avel Fullblod, 163 cm hög, hoppar bra och högt, inget vidare steg.;) E Lyphaizia xx ee Lyphard xx eee Northern Dancer Ue Be my guest Uee...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: ohpus1
·
Avel Eftersom stoet stått skadat fram till nu o vi ändå inte kommer hinna komma igång så mycket under sommaren är det nu bestämt att hon ska...
2
Svar
20
· Visningar
3 326
Senast: theJohanna
·
H
Avel Hej! (letade om det fanns en tråd för detta reda, men hittade ingen) Jag har ett d-ponny sto, importerat från Irland, som jag...
Svar
5
· Visningar
3 648
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka