Grålly
Trådstartare
Jag har ett 9-årigt nordsvensksto med ganska hett temperament när hon brunstar. Brunsten pågår ganska länge, och hon är allmänt sur hela tiden några dagar, vilket inte är till något problem, men det är ju inte så kul alltid.. Hon är också känslig för en massa olika saker när hon brunstar, och min hovslagare tycker att vi ska betäcka henne. Dels för att han säger att hon är en kanonfin nordsvensk, + att hon inte kommer/kanske inte kommer att ha lika hett temperament när man betäckt henne en gång. Stämmer det? Han är väldigt duktig med hästar, och har gett det som förslag. NEEEJ, tänker jag! Jag är urtöntig, jag vet, men jag kan inte sluta tänka på alla risker, och problem. Tänk så dör fölet? Tänk så dör min älskade häst? Hur tycker ni att jag ska göra? Inte för att det är ni som bestämmer det, men jag vill bara höra mig för lite.. Om vi betäcker henne så tror jag att vi skulle behålla fölet själv.
Min mor är hästkunnig och har själv haft föl, min hovslagare skulle säkert hjälpa till med allt möjligt, och jag är omringad av hästkunniga människor. Själv har jag ridit många år, har två hästar, och vill lära mig det mesta om allt som har med hästar att göra. Visst skulle det vara spännande att ha föl, men TÄNK OM nåt händer? Herregud.. Snälla skriv ner era tankar och funderingar över detta..
Spydiga kommentarer och sådant kan ni hålla för er själva, tack.
Min mor är hästkunnig och har själv haft föl, min hovslagare skulle säkert hjälpa till med allt möjligt, och jag är omringad av hästkunniga människor. Själv har jag ridit många år, har två hästar, och vill lära mig det mesta om allt som har med hästar att göra. Visst skulle det vara spännande att ha föl, men TÄNK OM nåt händer? Herregud.. Snälla skriv ner era tankar och funderingar över detta..
Spydiga kommentarer och sådant kan ni hålla för er själva, tack.