Betäcka 3-årssto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Throlla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 062
Nej, nej! Ronya är gulbrun! Men hennes mamma är skimmel född isabella! Vad jag har förstått kan man inte få hingst godkänd som är BEC (eller vad det heter), men man kan stambokföra stona. Och valacker funkar ju med. Däremot skulle jag gärna få en isabella-avkomma! Eller fler gulbruna. Mitt sto är ju dessutom sabino, med två blå ögon. Ser rätt cool ut! Och mycket vacker :love:

Cippyn Red Crusader finns visst nära mig, i Halmstad! Inte så stor kanske (han står som 148cm på hingstsidan), men ser jättefin ut! Tror jag ska ta och hälsa på vid tillfälle. Han tävlas väl med viss framgång om jag inte missminner mig?

Ska bli trevligt att träffas på lördag! Hoppas vi hinner snacka lite... :D

Tycker jag med!!! :love:

Om du vill (o kan?) får du hemskt gärna förklara möjligheterna (i procent?) för isabella eller gulbrun avkomma med mitt gulbruna sto och om jag använder 1) fuxhingst, 2)isabellahingst o 3)gulbrunhingst! Skriv gärna andra färger som kan dyka upp med. :confused:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
455
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Piaff
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 295
Senast: Enya
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka