Bakgrunden är följande: Jag behövde lite murbruk och ringde en firma med butik som är återförsäljare för det jag ville ha. Just det murbruket hade de inte i lager men kunde ta hem och jag fick ett pris på 189 kr plus moms per säck vilket är vad i princip alla andra också tar. Jag beställde 10 säckar och hämtade i deras butik i Malmö. Nu har fakturan kommit och på det pris jag fick har de lagt på en fraktkostnad så priset är 50 procent högre, alltså istället för drygt 2000 kr är fakturan på en bit över 3000.
Har aldrig varit med om att en återförsäljare med regelbundna leveranser från tillverkaren lägger på en frakt när man hämtar själv i deras butik och oavsett tycker jag att de i så fall skulle sagt det innan så hade jag inte köpt. Så jag kommer bestrida fakturen - tycker ni jag är fel ute?
Har aldrig varit med om att en återförsäljare med regelbundna leveranser från tillverkaren lägger på en frakt när man hämtar själv i deras butik och oavsett tycker jag att de i så fall skulle sagt det innan så hade jag inte köpt. Så jag kommer bestrida fakturen - tycker ni jag är fel ute?