Dagen har varit helt okej. Jag tog en hyfsat lång sovmorgon och efter sedvanliga morgonbestyr kom jag iväg på en timmes promenad. Det var ett tag sedan det hände sist. Sedan fick jag lite pysslat hemma innan jag åkte iväg till närmaste folksamling (stad) för att fylla på matförråden men också kolla in ett par butiker om jag kunde hitta något kul. Det första stället var Blomsterlandet. Jag hade lite idéer om vad jag ville ha men hittade inte mycket att hurra för. Det var spindeltaklöken som var mest intressant men när jag inte hittade något mer av intresse lämnade jag även dessa i affären. Sedan besökte jag en affär som är återförsäljare till Panduros grejer. Jag tänkte se om jag kunde hitta något kul där ffa. magneter. I somras köpte jag några djurfigurer, ett par grisar och en gås, som jag tänkte sätta magneter på för att kunna sätta dem på kylskåpet. Dessvärre hittade jag inga magneter. Tänk att det ska vara så svårt att hitta sådant. Jag vet ju att det finns att köpa men tydligen inte i affärer som ligger i närheten. Eller så har jag inte hittat rätt affär.
När jag kom hem hann jag gräva i trädgården och jag hade hunnit klart den ytan om jag inte hade börjat klippa i äppelträdet också. Nåväl, det är inte mycket kvar i alla fall.
I morgon hoppas jag att det blir sol för då tänkte jag passa på att åka iväg och hälsa på @ASKAPLASKA . Det ser jag fram emot.
Jag ska så klart rösta i morgon också. Den här gången är det faktiskt första gången som jag får rösta i riksdagsvalet. För några månader sedan kom jag nämligen äntligen till skott med att bli svensk medborgare. Det var inte en dag för tidigt. Jag har ju bara bott här i 35 år och kan inte ens mitt modersmål längre, mer än enstaka ord och fraser.
Jag har promenadavstånd till min vallokal, typ 100-150 meter fågelvägen, så jag gör ett besök där direkt i morgon bitti. En sak är i alla fall klar. Jag kommer inte att rösta på några rasister. De skrämmer mig faktiskt. Om de får styra och ställa får vi väl ett tredje världskrig så småningom.
När jag kom hem hann jag gräva i trädgården och jag hade hunnit klart den ytan om jag inte hade börjat klippa i äppelträdet också. Nåväl, det är inte mycket kvar i alla fall.
I morgon hoppas jag att det blir sol för då tänkte jag passa på att åka iväg och hälsa på @ASKAPLASKA . Det ser jag fram emot.
Jag ska så klart rösta i morgon också. Den här gången är det faktiskt första gången som jag får rösta i riksdagsvalet. För några månader sedan kom jag nämligen äntligen till skott med att bli svensk medborgare. Det var inte en dag för tidigt. Jag har ju bara bott här i 35 år och kan inte ens mitt modersmål längre, mer än enstaka ord och fraser.
Jag har promenadavstånd till min vallokal, typ 100-150 meter fågelvägen, så jag gör ett besök där direkt i morgon bitti. En sak är i alla fall klar. Jag kommer inte att rösta på några rasister. De skrämmer mig faktiskt. Om de får styra och ställa får vi väl ett tredje världskrig så småningom.