Beställde " time to foal" nån som har testat??

Angelique

Trådstartare
Hej jag beställde Time to foal som är ett test som man kan avläsa halten på stoets mjölk ungefär när det är dags att föla , kostade runt 300 kr och tänkte att det kan man ju testa, vet dock inte hur till förlitligt det är.
Någon som provat ?
Funkar de ?

Sv: Beställde " time to foal" nån som har testat??

Jag älskar sådana pryttlar och har tidigare år testat med stickorna och tycker att de funkat bra. Dock är de bara ett kompement till den vanliga tilltitten och jag gick inte enbart efter stickans färg.

Jag har använt detta vid mina senaste fölningar, och jag tycker att det fungerar jättebra - under förutsättning givetvis att man förstår att det inte är en absoult mätning...

Jag har oxå beställt det så det ska bli spännande o se hur det funkar:laugh:

Jag älskar sådana pryttlar och har tidigare år testat med stickorna och tycker att de funkat bra. Dock är de bara ett kompement till den vanliga tilltitten och jag gick inte enbart efter stickans färg.

Okej men det en så tillitbar i alla fall att om den visar att det kommer föl inom ett dygn så gör den de, inte kul om man får färgen att det e dags så sitter man där i 5 dagar på spänn och så händer det inget ..:rofl:
Sen visst det kan ju va fel på dom med men endå..
Sen får man ju kolla på de klassika som att bäckenet skunker ner och att det blir vax droppar oxå..

Det längsta jag har väntat efter fyra rosa pluppar är ett och ett halvt dygn - det kortaste två timmar, men man testar ju inte var och varannan timme, och jag har inte heller använt dem på så många fölningar att detta på något sätt är statistiskt säkerställt!

Hur mkt mjölk krävs för att få resultat? Som det är nu på dygn 336 får jag knappnålsstor droppe!

Kan inte svara för egen del, men min granne som är av den petnoga sorten använde det till sitt sto när hon skulle föla. Hon missade fölningen totalt.

Det är rätt många droppar - men det går lättare och lättare ju närmre fölning man kommer.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 396
Senast: Mkb
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
844
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 940
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka