Beställa vitvaror från utlandet

Scata

Trådstartare
Är det någon som beställt vitvaror från utlandet? Bu eller Bä?
Jag har sett att i Tyskland finns den diskmaskin som jag vill ha till nästan halva priset mot vad jag får ge i Sverige (inkl. frakt) :eek:
Det är ett känt märke där vi pratar 4 siffror istället för 5 O_o Det känns helt sjukt.
Och så tänker jag att det borde vara same/same att frakta från Tyskland som att frakta inom Sverige, t.ex DHL kör ju hela EU. Här ropar jag lite på @RedHyuuga - borde jag oroa mig för själva frakten?
Är det något annat jag bör oroa mig över? Jag nojjar ju såklart över ev. reklamation :nailbiting:

Åsikter och erfarenheter emottages tacksamt ;)

Jag har sett att i Tyskland finns den diskmaskin som jag vill ha till nästan halva priset mot vad jag får ge i Sverige (inkl. frakt) :eek:
Det är ett känt märke där vi pratar 4 siffror istället för 5 O_o Det känns helt sjukt.
Och så tänker jag att det borde vara same/same att frakta från Tyskland som att frakta inom Sverige, t.ex DHL kör ju hela EU. Här ropar jag lite på @RedHyuuga - borde jag oroa mig för själva frakten?
Är det något annat jag bör oroa mig över? Jag nojjar ju såklart över ev. reklamation :nailbiting:

Jag tror inte EU länder är så farligt, har själv beställt lite prylar från utlandet, kommer det utanför EU får man betala importkostnader, vet dock inte hur det blir med vitvaror. Det är mycket som fraktas från utlandet och hit, så skulle nog inte oroa mig jättemycket över själva frakthanteringen, men hade nog valt ett känt fraktbolag. DHL har filial i Sverige och det borde kunna gå att ta kontakt med dom osv. De brukar kunna ge råd.
Angående reklamation får man nog läsa på vad avsändaren har för avtal om det. Det är nog de råden jag kan ge.

Du får gärna länka mig Den sidan. Letar ny spis nämligen. även kyl och frys.

Jag vet inget om fraktkostnader men frakten borde inte vara något problem. Jag skulle skicka en större låda från Stockholm till Göteborg häromdagen och den gick via Leipzig! O_o Men lådan kom fram i tid och var hel och inga problem, så jag kan inte tänka mig att det är något problem med att saker flyger runt inom EU (ja förutom miljömässigt men det är väl en annan fråga).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka