G
Galopphopp
Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus
U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo
Helt ok stam. Har bra Psyke och känslig att rida. Dock något strirrig när hon lämnas ensam i stallet. Bra gång med plus för skritten, bra galopp och trav. Men vill stärka hennes gång något ytterligare. Hon hoppar jätte trevligt och är startade 140. Hon är ganska stor och grovt byggd, något stora äron . Är mycket nöjd med denna dam.
Hon har tre föl e: Nupilot,Guido,Lambourghini
alla har blivit mycket trevliga hingstar. Hon präglar sina hingstar, med trevligt temprament, hoppförmåga, feminina huvud och färg. Är en mycket god mamma.
Det jag letar efter hos hingsten är:
-Bra gång, förstärka traven
-Hoppförmåga
-Stabilt psyke
-Framåtanda
-Ge mindre avkommor
Avkomman vill jag (ska försöka att)
-Landa runt 160-165 imkh
-Pigg glad och arbetsvillig
-Ha bra gång
-Tycka om att hoppa
-Högrest
-Fin stam
- Smäcker
Förslagen på Hingstar 2010 är
-Magini 695, det jag är lite fundersam på är om psyket mellan beach boy och magini blir för starkt? och om ni tycker det blir för nära släkt?
- Waliant 945 , Har sett mycket trevliga avkommor från denna hingst och gillar hans utseende och temprament, vill gärna höra fler åsikter om honom..?
-Heslegård's Rubin 1143, dressyrhingst med talang, vacker,men funderar på om han blir för stor och grov, vad tror ni?
(Obs inga fler förslag helst, har redan beslutsångest )
U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo
Helt ok stam. Har bra Psyke och känslig att rida. Dock något strirrig när hon lämnas ensam i stallet. Bra gång med plus för skritten, bra galopp och trav. Men vill stärka hennes gång något ytterligare. Hon hoppar jätte trevligt och är startade 140. Hon är ganska stor och grovt byggd, något stora äron . Är mycket nöjd med denna dam.
Hon har tre föl e: Nupilot,Guido,Lambourghini
alla har blivit mycket trevliga hingstar. Hon präglar sina hingstar, med trevligt temprament, hoppförmåga, feminina huvud och färg. Är en mycket god mamma.
Det jag letar efter hos hingsten är:
-Bra gång, förstärka traven
-Hoppförmåga
-Stabilt psyke
-Framåtanda
-Ge mindre avkommor
Avkomman vill jag (ska försöka att)
-Landa runt 160-165 imkh
-Pigg glad och arbetsvillig
-Ha bra gång
-Tycka om att hoppa
-Högrest
-Fin stam
- Smäcker
Förslagen på Hingstar 2010 är
-Magini 695, det jag är lite fundersam på är om psyket mellan beach boy och magini blir för starkt? och om ni tycker det blir för nära släkt?
- Waliant 945 , Har sett mycket trevliga avkommor från denna hingst och gillar hans utseende och temprament, vill gärna höra fler åsikter om honom..?
-Heslegård's Rubin 1143, dressyrhingst med talang, vacker,men funderar på om han blir för stor och grov, vad tror ni?
(Obs inga fler förslag helst, har redan beslutsångest )